Dashcam MiVue 388

sacharov

Nieuw lid
@DirkKroneman: ziet er goed uit op de foto. Ik overweeg hem ook te kopen, nog voor de vakantie. Maar waar loopt de stroomkabel naar toe?
Ik heb gelezen dat in Frankrijk flitspaalverklikkers taboe zijn. Mag je de Mivue 388 daar gebruiken?
 

dirkkroneman

Forumguru
Ik heb de stroomkabel netjes weggewerkt (achter de hemel en de A stijl, vervolgens aan de passagierskant stukje isolatie onder het dashboard weg getrokken en daar boven langs) en gewoon op de sigaretten aansteker. Ik heb hem zo ingesteld dat als hij stroom krijgt (stekker erin) dat hij automatisch opneemt bij het opstarten. Tsja volgens mij is die functie uit te zetten, dan mag het misschien? Durf ik je niet te zeggen eigenlijk..
 

dirkkroneman

Forumguru
Hmm volgens Google zijn er veel instanties die zeggen dat het uitschakelen niet voldoende is. Wel dat je de flitspaal indicatie met een update kan verwijderen. Maar ik denk dat dit alleen voor de navigatie werkt.
 

Ridley

Forumguru
Flitspaal meldingen ook op de tomtom zitten, die schakel ik echt niet uit op vakantie. De kans dat ze een Nederlandse Skoda aanhouden met dakkoffer en traditioneel gezin (vader, moeder, dochter, zoon) erin acht ik verwaarloosbaar!
 

dirkkroneman

Forumguru
Haha ja, maar dan krijg je er nog wat voor terug. Anders kost het je geld én je TomTom ;) Maar ja ik weet niet hoe streng ze hier op controleren, maar buitenlanders vallen sowieso al op.
 

TL@

Forumguru
Flitspaalverklikkers zijn volledig legaal in Frankrijk hoor. Ze mogen alleen geen icoontje van een flitspaal hebben en ook de gesproken aanwijzing mag het woord radar of flitspaal niet bevatten.

Mijn Wikango (zelfde als een coyote, waarschuwt ook voor mobiele controles) roept in Frankrijk dus dat er een gevaarlijke plaats (flitspaal) aankomt of dat er een risico gebied (mobiele flitser) aankomt. Werkt perfect en is perfect legaal.

Daarnaast zijn er voor de TomTom kleine apps beschikbaar die je flitspalen verwijderen wanneer je aangehouden wordt. Gewoon links of rechtsboven je scherm drukken en 2 seconden vasthouden en alle flitspalen zijn er af, simpel.
 

sacharov

Nieuw lid
Bedankt voor alle tips. Ik heb inmiddels bij MediaMarkt de MiVue 358 gekocht (€129). Heeft dezelfde specificaties als de 388, maar dan zonder flitspaalverhaal. Dus nul rsisico voor Frankrijk (en Zwitserland).
 

hpolie

Senior Member
@sacharov kun je mij ook vertellen of die ook werkt zonder auto oplader? (en zo ja hoe lang werkt hij op een batterij) Daar ik namelijk ook zoekende ben welke ik zal kopen.

Vrg,
Henk Polie
 

Rallye

Forumguru
Flitspaalverklikkers zijn volledig legaal in Frankrijk hoor. Ze mogen alleen geen icoontje van een flitspaal hebben en ook de gesproken aanwijzing mag het woord radar of flitspaal niet bevatten.

Dit zegt TomTom er zelf over: "TomTom heeft overleg gehad met het Franse ministerie van verkeersveiligheid om helderheid te krijgen over nieuwe en toekomstige wetgeving. Als gevolg hiervan introduceert TomTom de service Gevarenzones, die volledig voldoet aan de huidige wetgeving. Deze service is voor compatibele producten gratis te downloaden."

http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/5567/~/is-tomtom-flitsers-legaal?

Je moet er wel de TomTom voor updaten.

Mijn eigen ervaring met TomTom in Frankrijk is danook dat zones rondom flitspalen worden aangegeven. De precieze locatie van de flitspaal, in tegenstellingen tot in Nederland, dus niet. Duseen echte "flitspaalverklikker" is het niet.
 

hpolie

Senior Member
Het ging niet zozeer over de TomTom als wel over de legaliteit van flitspaalverklikkers, ook op jouw Mio. Die is dus in Frankrijk niet legaal, zo heb ik maar willen zeggen.

Bedank voor deze mededeling, die is altijd makkelijk. En zeker als wij daar zelf niet voor hoeven te zoeken :dankje:
 

hpolie

Senior Member
Na veel zoeken en vergelijken van verschillende Dashcam's, heb ik besloten om de Mio Milue 388 ook te bestellen bij: mijnslimmehuis.nl om dat hij hier in mijn regio nergens meer te koop was.
En nu maar afwachten wanneer hij hier binnen komt.

Vgr,
Henk Polie
 

dirkkroneman

Forumguru
Na veel zoeken en vergelijken van verschillende Dashcam's, heb ik besloten om de Mio Milue 388 ook te bestellen bij: mijnslimmehuis.nl om dat hij hier in mijn regio nergens meer te koop was.
En nu maar afwachten wanneer hij hier binnen komt.

Vgr,
Henk Polie
Zul je geen spijt van hebben! ;)
 

hpolie

Senior Member
Dit zegt TomTom er zelf over: "TomTom heeft overleg gehad met het Franse ministerie van verkeersveiligheid om helderheid te krijgen over nieuwe en toekomstige wetgeving. Als gevolg hiervan introduceert TomTom de service Gevarenzones, die volledig voldoet aan de huidige wetgeving. Deze service is voor compatibele producten gratis te downloaden.

Kunt u mij, of andere mensen hier ook vertellen of het in België wel legaal is? en ook in Duitsland?, daar ik over een Mio navigatie systeem beschik.

Bij voorbaat vriendelijke dank.

Vgr.
Henk Polie
 

TL@

Forumguru
Perfect legaal in België. In Duitsland al een tijdje niet meer, wordt daar echter helemaal niet gecontroleerd.

Oostenrijk en Zwitserland is het ook niet legaal en wordt er naar het schijnt wel gecontroleerd.
 
Bovenaan Onderaan