Dashcam met parkeermodus in bouwen skoda Elroq

inansn

Nieuw lid
16 september eindelijk mijn Skoda Elroq business edittion 85 met lodge interieur en advanced pakket mogen ophalen in Noordwijk.
Wat een fantastische auto is het. Na 5 jaar rijden in een Hyundai Kona EV is dit toch wel EV rijden 2.0.
Niets ten nadele van de kona want die heeft 5 jaar prima dienst gedaan.
Nu zat ik er aan te denken om een dashcam in te bouwen met parkeerstand, begrijp dat deze dan aan de accu moet.
Heeft iemand dit al gedaan en zo ja hoe werk je bijvoorbeeld de accu draad weg?
Iemand nog tips voor een type dashcam?
Alvast dank

sk1.png

Laatst bewerkt:

Tinus78

Forumguru
Ik heb zelf een blackvue dr770 2 ch ingebouwd In de Elroq.
oftewel zowel voor als ook achter een camera.
de kabels werk je wel weg door met de meegeleverde lepel dit achter de bekleding en kappen te geleiden.
wel opletten bij airbags, maar dat lukt je wel met wat geduld.
waar de kabel toch via de ruit gaat heb je clipjes met dubbelzijdig tape welke je tegen de ruit kan plakken.
werkt netjes.
het aansluiten op de zekeringskast is mij uiteindelijk niet gelukt.
ik heb van alles zitten lezen, filmpjes op youtube gekeken en geprobeerd om dit op de juiste zekering aan te sluiten, maar niet gelukt.
uiteindelijk heb ik de 12v aansluiting in de kofferbak gebruikt voor voeding, kabel (meegeleverd) naar voren. Daar de frontcamera en dan via de andere kant van de auto de andere kabel (meegeleverd) voor voeding en videodata voor de camera achter. De kabel wegwerken bij de achterklep vind ik het meest lastig. De kunststof kappen van de metalen klep los klikken vind ik geen makkelijke klus. Maar ook daar is het mij uiteindelijk gelukt. Ik moet alleen nog de kabel door de rubberen doorvoer tussen achterklep en carrosserie heen krijgen. Ben er bijna en dat gaat een x lukken als ik er weer de behoefte aan heb om dat te doen.
via software kan je instellen wanneer je video opname wilt hebben. Alleen tijdens contact aan, of ook in parkeerstand. En hoe lang dan in parkeerstand. Altijd of maar een paar uur. En je kan instellen dat de camera niet je accu leegtrekt.
al met al, geen goedkope camera. Maar ik ben blij met blackvue en de kwaliteit. In de Kodiaq heb ik ook voor en achter de camera van blackvue.

Laatst bewerkt:

inansn

Nieuw lid
Dank voor je uitgebreide reactie.
jammer dat het je niet gelukt is via de zekeringkast. Ik ga me daar wat verder in verdiepen want ik wil in principe alleen voor een camera. Nogmaals dank

Bovenaan Onderaan