Dashboard lampjes koplampen/achterlichten

RoelF

Forumguru
Die indicatie zit gewoon bij de knop. Voor iets dat je bijna nooit nodig hebt niet onlogisch wat mij betreft. Dat de automatische verlichting niet op mist gericht is is jammer, maar technisch verklaarbaar. Dan moet je gewoon zelf het licht aanzetten.

Precies! Bijgevoegd een afbeelding uit de handleiding ter verduidelijking. SkodaDimlicht.png
 

Canon-Eye

Forumguru
Je kunt beter je auto er vooruit inrijden, anders blaas je bij het starten een hoop ellende tegen je huis aan.
Nee, dat is zeker niet beter, om een aantal redenen:
1) Ik parkeer altijd en overal waar het ook maar enigszins kan zodanig dat ik voorwaarts kan wegrijden, dat is veiliger. Vanwege de layout van de tuin en de oprit (waar een S-bocht in zit om tussen 2 bomen in de berm door de straat te bereiken) is achterwaarts wegrijden vanonder de carport veel lastiger, omdat ik dan eerst 4,5 meter recht achteruit moet voordat ik kan gaan sturen. Vooruit wegrijden is zeer veel praktischer omdat ik dan al meteen kan wegsturen van de erfgrens.
2) Naast het huis zet ik de auto met de linkerkant vlak langs de palen van de carport, met ernaast tot de erfgrens nog genoeg ruimte om uit te stappen en om de voorkant heen te lopen.
3) Zo blijft er tussen de auto en de zijkant van het huis maximale ruimte om bij de voordeur (en met de fiets ook bij de garage-loopdeur) te komen.
4) De uitlaat zit dan nog zo'n 2 meter van de garagedeur af, dus voor "ellende tegen het huis aanblazen" ben ik niet bang.
 

Skauda

Nieuw lid
Precies! Bijgevoegd een afbeelding uit de handleiding ter verduidelijking. Bekijk bijlage 100249
Prima, heb het ook weer even opgezocht. Dus als ik het goed begrijp:
AUTO brandt : je dimlicht gaat automatisch aan als de omstandigheden daarom vragen.
AUTO + parkeerlicht symbool branden : de automatische modus heeft het dimlicht ingeschakeld.

Maar waarom wordt daarvoor het parkeerlicht symbool gebruikt? Dit is de reden dat ik begon te twijfelen: dat dimlicht symbool is op die hele lichtschakelaar niet terug te vinden. Ik vind het allemaal weinig logisch maar goed, het ging me er niet om te klagen maar meer om hoe het nou zit en dat heb ik nu door denk ik.
 
Bovenaan Onderaan