Dashboard hendeltje afgebroken

Het hendeltje van mijn dashboardkastje is afgebroken. Nu heb ik al de sloop gebeld voor een nieuwe klep, maar gezien dat ding dichtzit, kan ik deze uiteraard niet vervangen. Is er een truuk om hem alsnog open te krijgen? En kun je de klep wel los vervangen of moet dan het complete onderdeel kastje?
Alvast bedankt!
 
is al opgelost, heb op de sloop een klep van een andere fabia gehaald. zijn gewoon 2 plastic boutjes die je er zo uit kan tikken aan de binnenkant. nu nog proberen de kapotte klep open te krijgen :-)
 

Tees

Donateur
Welkom Becky! Velen hier waarderen het zeer als je je even voorstelt in de Meet & Greet.

Over je vraag: ik meen me te herinneren dat in de F1 het handschoenenkastje in z'n geheel eruit kan door een paar torx schroeven los te halen. Ik dacht dat al die schroeven aan de onderkant zaten en geen binnenin, maar weet ik niet 100% zeker meer (tis al een paar jaar terug en ik heb geen F1 meer). Je zou even kunnen zoeken naar vervangen kachel weerstand Fabia I op dit forum, ergens staat een net stappenplan en stap 1 daarin is ook t handschoenenkastje verwijderen.
Ik denk dat als ie eruit is je ook makkelijk die pinnetjes los kan halen om de klep te verwijderen.
 
er zitten 3 schroeven binnenin helaas. als het goed is ben ik er nu wel achter hoe ik hem open moet krijgen.
 

EdK

Forumguru
Boor je toch met gatenzaag een tweetal of 3 gaten met een gatenzaag ?
Deksel is toch al vervanger voor, dus hoe heel wil je de oude houden...???
En aan de hand van de nieuwe deksel kun je precies bekijken waar je zou moeten boren !
 
Bovenaan Onderaan