Dakrail verchromen fabia combi

Status
Niet open voor verdere reacties.

tangus

Nieuw lid
hallo,

weet iemand wat het kost om je dakrails te verchromen.(fabia combi)
of waar je ze verchroomd kunt kopen?

alvast bedankt
 

Fabia

† In Memoriam
Ik heb geen idee maar ben wel erg benieuwd erna. Mocht je wat weten wil je het dan posten?
 

Ted

Forumguru
Hij is van aluminium en omdat te verchromen is héél complex. Wel zie ik dikwijls dat hij bekleed wordt met een aluminum bekleding die niet te onderscheiden is van verchroomd werk. Op het TDI forum heb ik een aantal railingen aanschouwd.

By the way; mijn railing (2003) begint de achterkant het aluminum te oxideren. Zijn er meer van dit soort problemen?
 

Hetzer

Forumguru
hallo,

weet iemand wat het kost om je dakrails te verchromen.(fabia combi)
of waar je ze verchroomd kunt kopen?

alvast bedankt

Dedakrails is gewoon te verchromen, ik heb het ook eens nagevraagd bij een Skoda dealer in Brabant, om het te laten doen bij mijn vorige Fabia Combi, echter dit is wel erg prijzig , duurder dan bijvoorbeeld de Octavia-2 Combi, dit omdat de dakrails van de Fabia alleen gedemonteerd kan worden als je de complete binnen kleding er uit sloopt. Bij de Octavia is de rails gewoon een stuk eenvoudiger te demonteren, en dat maakt dus het hele werk dus een stuk goedkoper.
Dus het kan wel bij je Fabia, maar het kost zo'n 500 euro, je kunt ook gewoon wachten op de Fabia-2 Combi daar is de zilvere rail immers als optie op te bestellen.
 

EdK

Forumguru
waarom niet hoogpolijsten als het aluminium is en daarna in de lak zetten !!
Is met 80 Km p/u net zo mooi als chroom !!

Tis maar een idee !!
 

joergarms

Senior Member
Het is gedeeltelijk alu, maar er zitten volgens mij ook kunstof kapjes bij de steunpunten.
Jammer dat er bij Milotec niet gewoon een complete set te koop is, daar zou ik wel wat voor voelen, ff een dagje sleutelen, en klaar is kees.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan