Dakdragers

madrettor!!

Nieuw lid
Hallo Skoda makkers.
Na 5 jaar onze yeti ingeruild voor een rapid spaceback automaat uit 2018. Grote ruil is volgende week.
Nu op zoek naar 2e hands dakdragers voor de rapid maar ben verward.
Kan ze van iemand overnemen die ze op een superb had maar op het boekje staat dat ze ook voor de rapid zijn.
Zie op de Skoda site dat de originele dragers voor de nummers idd overeenkomen maar wel flink prijsverschil, ook raar voor dezelfde dragers denk ik dan.
Maar lees dus ook bij iemand die zegt dat de dragers voor een rapid hatchback weer niet passen op een spaceback.

Weet iemand of er verschil is bijvoorbeeld in de rubber voeten die erbij geleverd worden dan misschien?
 

Tees

Donateur
De Spaceback heeft idd een ander onderdeelnummer voor de dwarsdragers dan de 'normale' Rapid. 5JA071126 voor de normale, 5JJ071126 voor de Spaceback. De S3 heeft weer een ander nummer, maar eindigt voor de 'limousine' (dus niet combi) ook op 071126 (3V5 ervoor).
 

madrettor!!

Nieuw lid
De Spaceback heeft idd een ander onderdeelnummer voor de dwarsdragers dan de 'normale' Rapid. 5JA071126 voor de normale, 5JJ071126 voor de Spaceback. De S3 heeft weer een ander nummer, maar eindigt voor de 'limousine' (dus niet combi) ook op 071126 (3V5 ervoor).
Heb ik ook gezien @Tees
Maar op het instructieboekje bijgevoegd bij de dragers van de Superb staan al deze nummers en ook welke autos ze voor zijn.
Zou er dan toch vanuit moeten kunnen gaan dat ze op genoemde voertuigen passen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240524_182034_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20240524_182034_Marktplaats.jpg
    574,2 KB · Weergaven: 5

ReEl

Nieuw lid
Ik heb een paar dragers in de schuur staan. Deze zou ik voor vergelijk wel willen fotograveren als je vraag nog niet voldoende is beantwoord
 

madrettor!!

Nieuw lid
Ik heb een paar dragers in de schuur staan. Deze zou ik voor vergelijk wel willen fotograveren als je vraag nog niet voldoende is beantwoord
Thnx voor het aanbod @ReEl maar niet nodig. Heb inmiddels wel een beeld.
Schijnt voornamelijk een lengte verschil in de dragers te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: ReEl

Jeroen053

Nieuw lid
Goedemorgen wij hebben ook een rapid spaceback met panorama dak. Kunnen daar ook dakdragers op waarvan het rubber op het glas rust. Mijn gevoel zegt me dat dat niet verstandig is mvg
 
Bovenaan Onderaan