Dakdragers en fietsendrager

Wie heeft (goede) ervaringen met een bij de dealer originele aangeschafte afsluitbare (aluminium) dakdragers voor dakrailing en een afsluitbare fietsendrager?

Ik prefereer liever bovenstaande optie dan de aanschaf van een trekhaak wegens problemen i.c.m. met parkeersensoren, problemen met loszittend klepje bij achterbumper en de hoge aanschafprijs van plusminus € 600.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb geen ervaring met de originele dakdragers, maar wel met universele van de Aldi. Die dingen zijn TuV gekeurd en doen het perfect, zeker voor de 39 euro die ze kosten!
Het monteren en verwijderen zal wellicht makkelijker gaan met originele (of andere duurdere) dragers.
 

nomad

Senior Member
Ik weet niet voor wat voor fietsen het moet zijn, maar ik heb nog een setje Thule liggen die afsluitbaar zijn. Je haalt het voorwiel eruit en die plaats je in een afsluitbare vork.
 

floris

Lid
Wie heeft (goede) ervaringen met een bij de dealer originele aangeschafte afsluitbare (aluminium) dakdragers voor dakrailing en een afsluitbare fietsendrager?

Ik prefereer liever bovenstaande optie dan de aanschaf van een trekhaak wegens problemen i.c.m. met parkeersensoren, problemen met loszittend klepje bij achterbumper en de hoge aanschafprijs van plusminus € 600.

bij een octavia II heeft de trekhaak geen invloed op de parkeersensoren. Of dat bij de fabia ook zo is weet ik niet.

Persoonlijk vind ik het veiliger om de fietsen op de trekhaak te plaatsen dan op het dak. Bij de optie op de dakdragers hoeft het maar een keer fout te gaan met plaatsen of afpakken en je bent iets meer kwijt dan 600 euro.
 

jaspernl

Actief lid
Ik heb dakdragers meebesteld voor mijn RR, maar ze er nog nooit op gehad. Net als de (afneembare) trekhaak trouwens.
Gewoon nog niet nodig gehad, en het was te koud om zomaar te proberen...
 

Roco

Lid