Dakar rally

De beide nederlandse Daf teams zijn alweer op de terugweg naar Nederland ivm de homologatie die niet aan de voorwaarden zou voldoen. Aangezien het late tijdstip dat hun dit bekent werd gemaakt was het niet meer mogelijk de auto's de veranderen en te laten herkeuren. /forum/images/graemlins/mad.gif /forum/images/graemlins/frown.gif /forum/images/graemlins/confused.gif /forum/images/graemlins/disc.gif
 
Stomme FRansen chauvinisten!!! vorig jaar Bexk al uit het klassement gehaald terwijl hij 2e stond en nu dit!!
 

Fabia

† In Memoriam
Baal dat best wel van, was net zo blij dat Dakar weer begonnen was. Maar nu is de lol er wel van af en zal ik zeker minder kijken. Vond het vorig jaar al erg onsportief door de diskwalificatie van Bexk en nu dan dit. Dit heeft toch weinig meer met de spirit van Dakar te maken. Er zijn klaarblijkelijk andere belangen dan dat de beste mogen winnen. Echt jammer voor Dakar. /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif
 

Exciter

Administrator
Zolang de Tatra's mee mogen doen, vind ik het nog steeds interessant. Loprais is tenslotte 7malen winaar geweesd. Wel, jammer voor de Daf's...
 

nomad

Senior Member
Ik blijf het belachelijk vinden. Kamaz en Renault zouden zelfs protest indienen als ze toch mochten starten. Dus of Kamaz betaalt de organisatie een hoop roebels om dit soort zaken te regelen of iemand is erg bang geworden, want zeg nou zelf, zonder materiaalpech was de top 5 alleen maar Daf geweest.
 
Volgend jaar komen ze keihard terug!! Om een met een nieuw soort truck te mogen starten moeten er 15 stuks van gemaakt zijn..... Jan de Rooy gaat er 15 maken, helemaal volgens eigen wens en dan kunnen ze niks meer!
 

ougie

Forumguru
Bazzie, die pickup op het fotootje, is die van jouw. Zoja doe volgend jaar ook mee man. Leuke auto.
 
Nee die is niet van mij...... Ik heb wel een witte pickup, alleen zonder die bumpers en skirts.. ben wel bezig om de bumpers in kleur te spuiten en de stootstrips te verwijderen. Die zitten gelukkig geplakT!!
 

Fabia

† In Memoriam
Zou wel eens van die 15 trucks willen besturen, lijkt me erg gaaf!!!!!!!!!!!
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Zou wel eens van die 15 trucks willen besturen, lijkt me erg gaaf!!!!!!!!!!!

[/ QUOTE ]
Tja, wie niet....
Heb er wel een keer in gezeten, maar was helaas net te laat om een ritje mee te maken, want ik moest weer zonodig met een Mercedes G500 over de Oirschotse testbaan gaan crossen.
 

Fabia

† In Memoriam
Absoluut, hij houdt de nederlandse eer hoog. Laten we hopen dat alles heel blijft en hij Dakar haalt.
 

Fabia

† In Memoriam
Gelukkig deed de rest (behalve Tchaguine) het ook slecht, dus een podium plaats zit er nog steeds in.
 
Ja, idd gisteren de etappe gewonnen en vandaag weer!!! Hij is nu Kabirov voorbij en ook De azevedo is kabirov voorbij. Hans Stacey staat nu stevig op de 2e plek en De Azevedo staat op 1 uur en 40 minuten van Stacey.
Nu maar hopen dat hij Dakar haalt en niet de een na laatste dag uit de rally word gehaald door de organisatie zoals vorig jaar bij Hans Bexk.
 
En weer een etappe overwinning van Stacey, Kabirov 2e en chaguin 3e, de azevedo is 4e geworden, Teamgenoot van Stacey, Echter is 5e geworden
 

Fabia

† In Memoriam
Stacey is nu officieel tweede geworden. De laatste etappe is geneutraliseerd. Toch een hele mooie prestatie van 'm. En dan volgend jaar gewoon op weg naar de eerste plaats!!!!!!!!!
 
Bovenaan Onderaan