Dak rails Octavia 3 combi

Timmer

Donateur
Ik ben al even aan het zoeken hoe ik die dakrails op de combi kan demonteren. Ik heb tot nu toe tegenstrijdige info gevonden;
- Je kan een 'klepje' weghalen en de rails langs de buitenkant demonteren. Ik vind echter dat 'klepje' niet.
- Je moet de dakbekleding laten zakken, en achter de A-stijl en voor de D-stijl zitten dan de bevestingspunten. Echter, het hangt daar ook vol met rolairbags.

Is er iemand die een duidend antwoord weet, en eventueel een service manual heeft voor deze operatie?

Thx!
 

Fmoon

Forumguru
Dat klepje bedoelen ze denk ik dat kunstof ding mee wat aan de uiteinden zit, deze kan je wegtrekken.
 

Timmer

Donateur
Zal het morgen nog eens bekijken. Het enige deel dat mij enigszins verwijderbaar leek, waren inderdaad kunststof afdekplaatjes, maar die zitten onder de rails.
 

hemi24

Forumguru
Voor wat ik heb kunnen vinden zitten de rails van bovenaf gestoken, met moeren aan de binnenkant van het dak…
 

JPs_OC2

Forumguru
@Timmer, bij de dakrails van de O2 zijn de kapjes aan de buitenkant los te halen en gaan is de bevestiging van buiten naar binnen.
1653898077297.png

Bij de O3 zit de bevestiging aan de binnenkant onder de hemel zoals @hemi24 hiervoor al aangeeft. De hemel moet los, pittig "klusje".....
Zie onderstaande afbeelding.
1653898342708.png
 

Timmer

Donateur
@JPs_OC2 bedankt!
Hier had ik dus al voor gevreesd, ik heb ook nog eens een panodak :nono:
Was deze ochtend nog eens gaan kijken, maar vond idd geen kapjes die ik kon verwijderen. Jammer...
 

JPs_OC2

Forumguru
Het panoramadak maakt het op zich niet moeilijker om de boel los te halen. Het is meer de complete waslijst aan 'zooi' die allemaal eerst los moet voor je überhaupt de hemel los kan halen zonder er een knik in te krijgen.
- Zonnekleppen, verlichting en handgrepen
- De bekleding van de a-, b-, c- en d-zuil waarbij je bij voor de b- en c-zuil het onderste gedeelte ook los moet halen om ruimte te creëren voor het bovenste deel. Bij de c-zuil moet ook de zitting van de achterbank en de bekleding naast de leuning waar de airbags in zitten.....
....en zo zijn er meer kleine maar o zo belangrijke details.....
Het is allemaal goed te doen maar niet in een handomdraai :nono:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan