Dagrijverlichting xenon verlichting op model 2008

Bij mijn S2 van 2008 heb ik in in de setup in het maxidot display de dagrijverlichting aangezet. Ik weet dat in combinatie met de xenon verlichting de zou moeten gaan branden (heb geen aparte dagrijverlichting).
Nu is het zo dat mijn achterlichten ook branden, dit vind ik ook prima. Maar nu lees is dat het vermogen van de xenon verlichting slechts 75% zou moeten zijn ten opzichte van de stand waarop de lampen aangesproken worden (schakelaar staat op auto). Dit is bij mij dus niet het geval, lampen branden op volle sterkte.
Weet iemand hoe dit juist in te stellen?
 

hemi24

Forumguru
Met Noord eens, volgens mij is het verschil (overdag) slecht of nauwelijks met het oog waarneembaar.

Wat ik niet snap is dat je geen aparte dagrijverlichting hebt: zit er maar één lamp per mistlichtunit bij jouw S2?!?
 
Helemaal mee eens. Ik kan overdag dit niet goed inschatten. Vandaar net in het donker (nogmaals) gekeken. Als ik de verlichting schakelaar op "0" heb staan en op "auto" overschakel gebeurt er helemaal niks met de intensiteit van de buitenverlichting. Natuurlijk wel dashboard verlichting gaat dan aan en gaar de columbus op nachtstand.
Ik heb slechts 1 lamp per mistlampunit. Dit is ook standaard voor een 2008 model heb ik begrepen.
Zelf dacht ik dat er een soort van Scandinavische mode aan zou staan op mijn S2, en daardoor altijd verlichting aan.
Iemand een idee of dit kan, en hoe dit te wijzigen? Ik ben bank dat de xenon verlichting onnodig hard slijt. Het voordeel nu is wel dat de verlichting niet door viaductjes en tunnels vaak schakelt. Toch lijkt me de "dim" functie voor dagrijverlichting beter.
 
@hemi24; Goed om te zien wat er allemaal ingesteld kan worden. Wel vreemd dat bij mij blijkbaar niet de standaard instellingen aanwezig zijn zoals in het boekje genoemd. Je vraag naar het type mistlichtunit, had dit een reden omdat er ook andere units in 2008 geplaatst zijn?
 

hemi24

Forumguru
Ik dacht alleen dat de Superb standaard de mistlampunits had met geintegreerde dagrijverlichting, zoals bij mijn Octavia ook het geval is.
 

michelover

Forumguru
Verlichting zou volgens de handleiding 75% moeten zijn. Maar zoals hieronder ook al aangegeven denk ik niet dat je het verschil ziet. Je kan ook nergens de sterkte instellen naar mijn weten. De optie om het via de mistlampen te doen vind ik persoonlijk belachelijk. Alle beetje auto's hebben de led dagrijverlichting in de koplampen dus als je de wagen nog een beetje "audi" wil houden zou ik het niet doen. Maar dat is ieder zijn smaak. Mijne staan toch standaard op AUTO dus bij mij staat altijd de verlichting aan, wel zo handig met een zwarte auto.
 
Bovenaan Onderaan