Dagrijverlichting niet aan bij ontgrendelen deuren.

Ronfade

Nieuw lid
Hallo

Ik zal me eerst even voor stellen.
Mijn naam is Ronald en ik bezit een Fabia 1.2tsi, 110PK met dsg.
En dit bevalt mij goed.
Nu heb ik alleen een probleem.
Sinds een week of twee gaat mijn dagrijverlichting (de ledjes) niet meer aan zodra ik de deur ontgrendel.
Vandaag bij de dealer geweest en hun hadden niet direct een antwoord.
De monteur heeft hem wel even uitgelezen maar niets geks kunnen vinden.
Mogelijk dat een van jullie hier een antwoord op heeft.
Anders maar bij de eerste beurt kijken of ze er achter kunnen komen.
 

Michel

Forumguru
Hoewel ik in een Superb rijd, kan ik me voorstellen dat dit ook bij de Fabia III ook zo werkt.
Als ik de verlichting continu aanzet dan werkt coming home, leaving home niet.

Op het moment dat ik de lichtschakelaar op "Auto" zet werkt coming home/leaving home wel. Maar dat gebeurt wel onder één voorwaarde: het moet voldoende donker zijn, anders gaat de verlichting alsnog niet aan. Dat zou misschien de reden kunnen zijn, omdat het 's ochtends vroeger en 's avonds langer licht is. Is dat wellicht een verklaring?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Ronfade

Nieuw lid
Ik zou even wat meer info geven.
mijn verlichting staat op auto.
En coming home/leaving home werken gewoon als het voldoende donker is.
Het gaat puur om de led verlichting, deze gingen voorheen aan als ik de deur ontgrendelde.
 

Michel

Forumguru
De Superb II heeft geen LED verlichting, dus dan is het inderdaad geen goede vergelijking.
 

Jack76

Actief lid
Zover ik heb kunnen zien reageren ook alleen de knipperlichten bij het ver/ontgrendelen bij onze F3.
 

Ronfade

Nieuw lid
Ja. Ik ga bijna denken dat ik gek wordt. Maar ik weet het zeker.
Maar goed hij gaat er niet minder goed van rijden.
 
Hier ook een test gedaan voor @Ronfade , maar bij mijn 1.2 TSI edition uitvoering gaan bij het ontgrendelen ook alleen maar de knipperlichten in werking.
 

Desmo

Actief lid
Bij mij als het licht is gaan ze ook niet aan pas als het contact aangezet word. Als het donker is gaan ze wel aan bij ontgrendelen van de deuren samen met het gewone licht,denk dat het samenwerkt met de lichtsensor.
 
Bij mij als het licht is gaan ze ook niet aan pas als het contact aangezet word. Als het donker is gaan ze wel aan bij ontgrendelen van de deuren samen met het gewone licht,denk dat het samenwerkt met de lichtsensor.
Dat is weer gewoon de functie coming home en leaving home toch......
 

Desmo

Actief lid
Volgens mij ook, als het licht is gaat led niet aan bij ontgrendelen deuren als het donker genoeg is volgens de sensor wel samen met dimlicht.Heb dan de verlichting op auto staan.
 
Bovenaan Onderaan