Dagrijlampen

Raymond1988

Nieuw lid
Hallo,

mijn naam is Raymond en ben internationaal chauffeur,
zelf rij ik in een oud polotje en mijn vrouw in de Octavia.

nu wil ik graag de dagrijlampen die streepjes onder in de koplamp oranje hebben, zijn er mensen die weten hoe dit gaat of dat het überhaupt kan ??

en qua verlagen wat is de meest voorkomende verlaging die er gedaan wordt ??
Moet niet oncomfortabel worden voor mijn dochter van 10 maanden (de reden dat wij de Octavia gekocht hebben) ik wil hem verlagen want wanneer ik er een keer in mag rijden vind ik het maar een zwabberbak
 

brepus13

Forumguru
Makkelijkste manier van verlagen is een setje Eibach pro veren eronder zetten. Scheelt 3 a 4 cm en maakt de O3 zoals hij hoort te zijn. De auto veranderd qua rijgedrag enorm ( positief wel te verstaan ). Je moet wel wat rustiger over drempels. Ik begrijp niet helemaal wat je wil veranderen aan je drl ? Heb je bi xenon met led drl of heb je halogeen pitten?
 

Raymond1988

Nieuw lid
Dit wil ik graag oranje hebben,
De drl die nu xenonwit zijn
Ik heb er ook xenon affabriek in zitten.



Kon geen foto toevoegen dus foto geleend van iemand.
 

brepus13

Forumguru
Die led strip kun je niet van kleur veranderen. Je kunt via vcds/obd11 wel de felheid er van instellen en je kunt hem bijvoorbeeld iets laten dimmen bij gebruik richtingaanwijzers.
 

Tees

Donateur
Ik vraag me ook af of oranje DRL wel toegestaan is. Volgens mij mag je, los van je richtingaanwijzers, geen verlichting aan de voorkant voeren die niet-wit is (behalve de oldtimer Citroëns e.d. die af-fabriek met gele koplampen geleverd zijn).
Lijkt me nogal wat werk om voor elke APK die LEDs te verwisselen...
 

Okki

Donateur
Dat zou kunnen, maar je mag op een in Europa geleverde auto ook geen andere bumper zetten om zodoende een Amerikaanse nummerplaat te monteren. Dus ik denk niet dat het mag.
 

Raymond1988

Nieuw lid
Ik vraag me ook af of oranje DRL wel toegestaan is. Volgens mij mag je, los van je richtingaanwijzers, geen verlichting aan de voorkant voeren die niet-wit is (behalve de oldtimer Citroëns e.d. die af-fabriek met gele koplampen geleverd zijn).
Lijkt me nogal wat werk om voor elke APK die LEDs te verwisselen...

Dat het niet mag snap ik maar hoe snel wordt je er voor aangehouden..
 

Tees

Donateur
Dat het niet mag snap ik maar hoe snel wordt je er voor aangehouden..
Tis APK afkeur. Dus als je de LED unit vervangt, zul je m elk jaar terug moeten zetten voor de APK, en ik schat zo in dat dat geen 5 minuten-klusje is...
Of je ervoor aangehouden wordt, tsja, waarschijnlijk niet. Zo wel, dan krijg je de eerste keer vermoedelijk een waarschuwing met het verzoek binnen 14 dagen bij t politiebureau langs te komen met je auto in legale toestand, en de tweede keer een prent.
 

hemi24

Forumguru
Er zitten gewoon oranje leds in voor de knipperlichten, dus er hoeft niks omgebouwd te worden...
 

Tees

Donateur
Ah jah, natuurlijk, had ik niet over nagedacht :banghead:
Dan zou t in theorie kunnen met een soort schakelaar, die de DRL 'omleidt' naar de knipperlichten. En die kan je dan ook weer omschakelen voor de APK.

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom je t zou willen, maar het zou mogelijk moeten zijn, maar wel wat knutselen vereisen lijkt me.
 

Malinwa

Senior Member
Er zitten gewoon oranje leds in voor de knipperlichten, dus er hoeft niks omgebouwd te worden...
De PFL heeft nog aparte gloeilamp knipperlichten.
Bij de FL zijn de knipperlichten ingebouwd in de DRL dus die zijn waarschijnlijk programmeerbaar maar die van de PFL kunnen niet omgeprogrammeert worden naar oranje.
 

Jessedew

Senior Member
Hallo,
mijn naam is Raymond en ben internationaal chauffeur,........
nu wil ik graag de dagrijlampen die streepjes onder in de koplamp oranje hebben, zijn er mensen die weten hoe dit gaat of dat het überhaupt kan ?....

Ik weet niet of je iedere keer dat je aan de kant gezet wordt 140 euro af wil tikken? Iets mooi vinden is leuk, maar het zou bij mij als weggebruiker alleen maar verwarring opleveren als ik iemand met een blijvend brandend knipperlicht zie rijden, het is ook niet toegestaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Zoals ik al postte: het kan vast, niet simpelweg met VCDS, maar vast wel met heel veel geknutsel om draden om te leggen en wat extra stukjes electronica om de, dan oranje, DRL uit te schakelen als de knipperlichten aangaan. Maar ik vraag me af of @Raymond1988 zo ver wil gaan...
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
TS heeft een pre facelift model waarbij het NIET kan.... de pre facelift heeft normale richtingaanwijzers in de hoek van de koplamp. De led strip is gewoon wit. Je kunt hier wel wat dingen mee doen qua felheid zoals ik al aangaf maar je kunt hem niet oranje maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan