Dagrij-verlichting en stadslicht vervangen door led, knippert sinds kort.

Hallo,
driekwart jaar geleden de stadslichtjes en dagrij-verlichting vervangen door led.
Sinds enige tijd knipperen ze beiden, alleen aan de rechter zijde. Voor mijn gevoel eerst enkele weken de dagrij-verlichting, sinds kort ook het stadslichtje.
Toeval dat beide lampjes stuk zijn, of zie ik ergens iets over het hoofd?

Hoe het graag, alvast bedankt.
Joop -1596713167-2047469304.jpg -11526960941688588665.jpg
 

Eltjo

Forumguru
Steek er weer halogeen in of wissel de LED lampen l en r en kijk wat er gebeurt.
Zo kom je er achter of het in de aansturing zit of de lampen.
 

eriktv

Forumguru
Ik heb net na vier jaar (/100.000km) m’n DRL- en stadslichtjes van xenonlamp.nl moeten vervangen ivm knipperderij, van de DRL aan één kant, van de stadslichten beide af en toe. Acceptabele levensduur vind ik. Driekwart jaar niet (of ze moeten wel heel goedkoop zijn..).

Even ter check voor jou en evt andere lezers: je hebt het niet over het knipperen direct na het aanzetten van het contact toch? Dat is namelijk de CANBUS die overal een stroompje doorheen stuurt om te kijken of de gloeidraden nog heel zijn.
 

Eltjo

Forumguru
Mijn DRL gloeilampen hebben er > 140 dkm in gezeten en werkten nog toen ik ze verving voor Ali LED. Die zitten er nu sinds net voor de zomervakantie er in. Ik kan dus nog niets zeggen over de levensduur.
De oude gloeilampen waren wel een beetje “black-lights” geworden, dus vervangen was geen slecht idee.

Voor het geval dat het de lampjes zijn; je zit nog wel onder de 365 dagen garantie... Maak een filmpje en stuur het naar de verkoper. Wellicht krijg je idd nieuwe.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Zo, das duidelijk A-kwaliteit :nono:. Ik zou ze maar terugsturen, en me afvragen of je wel dezelfde terug wilt...
 

Eltjo

Forumguru
Dat is knudde.
Zo'n LED-je krijg je misschien weer terug gesoldeerd of beter, je neemt een andere lamp, maar hoe krijg je dat ene LED-je weer uit je koplamp?

Waarschijnlijk heb je hier een verklaring hebt voor je probleem.

Verschillende LED typen maken niets uit, als je daarmee de grootte bedoeld. De lichtkleur moet alleen wel hetzelfde zijn.
 

eriktv

Forumguru
Bij mij was na de jaren het “lens”kapje van het ledje wel wat losgeraakt - gelukkig niet los in de lampunit, zou me erg storen :mad:. Was ook verbaasd dat de lampjes toch wel wat warmte produceren, dat zal dan ook de reden zijn dat de gelijmde plastic onderdelen loslaten.
 

Tees

Donateur
Het is vooral de electronica die warmte genereert, de lampjes zelf nauwelijks. Het is ook die electronica die meestal de geest geeft, LEDs zelf zijn bijna onverwoestbaar
 
Dat is knudde.
Zo'n LED-je krijg je misschien weer terug gesoldeerd of beter, je neemt een andere lamp, maar hoe krijg je dat ene LED-je weer uit je koplamp?

Waarschijnlijk heb je hier een verklaring hebt voor je probleem.

Verschillende LED typen maken niets uit, als je daarmee de grootte bedoeld. De lichtkleur moet alleen wel hetzelfde zijn.
Dat ene ledje probeer ik eruit te schudden. Anders even een slangetje op de stofzuigerslang duct-tapen en uitzuigen ;)
 

Captain Hook

Forumguru
Het is vooral de electronica die warmte genereert, de lampjes zelf nauwelijks. Het is ook die electronica die meestal de geest geeft, LEDs zelf zijn bijna onverwoestbaar
Als de LEDs binnen hun gespecificeerde omgevingscondities aangestuurd worden wel ja...
Maar da's vaak HET probleem, ALS...

Vaak wordt de maximale junctietemperatuur niet gereguleerd en/of in het grensbereik aangestuurd. Want dan geeft 'ie lekker fel licht.
Idd, lekker fel... voor korte(re) tijd... :cry:

https://www.skodaforum.nl/forum/i/roomster-t10-w5w-led-achterlichten.38793/
https://www.skodaforum.nl/forum/i/hb4-led-mistlicht-ombouw.34644/
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Ze kosten nagenoeg niks, nog geen 9 Euro per setje. Mooi lichtbeeld als het compleet is...
Dispute gestart... Financieel komt het wel goed (#edit, heb m'n geld al terug van AUXITO store) .
Iemand die weet of ik met slechte lampen iets kapot maak? Zo lang het maar niet té heet wordt en gaat fikken.

Heb bij een vorige auto Chinese xenonlampen gebruikt ipv de osrams, dat was toch niet zo goed voor de ballast/starters..
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan