daglichtschakeling

Hetzer

Forumguru
mogen we nu weer ontopic ? Velgen hebben weinig te doen met daglichtschakelingen.

Bij deze ik heb nog geen antwoord op mijn vraag!! wie weet het antwoord??
kun je op een R-1/F-2 via vag-com, de instellingen zo aanpassen dat alleen de mistlichten aangaan en niet de dim en achterlichten van de auto??

nomad

Senior Member
Bij deze ik heb nog geen antwoord op mijn vraag!! wie weet het antwoord??
kun je op een R-1/F-2 via vag-com, de instellingen zo aanpassen dat alleen de mistlichten aangaan en niet de dim en achterlichten van de auto??

Kom een keer langs zou ik zeggen, ik ken niemand met een Roomster, dus kan het ook niet uitproberen voor je.

Octavia_II

Actief lid

Ik heb geen enkel ervaring met een R1 of F2 dus heb geen flauw benul welke controllers erin zitten, dus ik heb geen idee. :shocked:

Maar op welk platform is de Fabia II / Roomster I gebaseerd?

(Octavia II is gebaseerd op de GOLF V)

Charlie

Hetzer

Forumguru
Ik denk de Polo aangezien de nieuwe Polo op dezelfde bodem zal krijgen als de Fabia nu heeft

Dan heb ik nieuws voor jullie !!!!! de Roomster is de enige VAG auto die op een "eigen" uniek platform staat, de techniek deelt hij natuurlijk wel met de Fabia-2 en van de Octavia-1 zo is bijvoorbeeld de achteras en ophanging van de Roomster afkomstig van de Octavia-1

aldus de bron,

www.VolkswagenAG.com

The Roomster is Škoda's first car since the Volkswagen Group's take over of the brand that is not based on an existing Volkswagen platform. Instead, it shares components with the previous Škoda Octavia and the current Škoda Fabia

Kom een keer langs zou ik zeggen, ik ken niemand met een Roomster, dus kan het ook niet uitproberen voor je.

@Nomad ik wel best wel een keer op jouw aanbod in gaan, ik ben benieuwt wat er allemaal mogelijk is,

van_der_P

Senior Member
lijkt me een goed en een leuk idee!!

Zijn die lampjes in de style uitvoering wel geschikt voor bochtverlichting. Als je kijkt naar Roomster/Fabia met af fabriek bochtverlichting die hebben hele andere vorm lampen.
Als het mogelijk is lijkt mij dat ook wel wat.

Hetzer

Forumguru
Ik heb het ook niet zo zeer over de "corner" mistlampen..
Met Vag-Com kun je gewoon echt heel veel instellen, ik zou zo graag willen dat als ik m/n "style" mistlampen aandoen, dat alleen deze mistalmpen aangaan, en niet de stads en achterlichten!!

Hetzer

Forumguru
Ik kwm gistern een golf-5 tegen met alleen de mistlampen aan , dus geen overige verlichting, DIT WIL IK DUS OOK!!!!!

Bothje

Heel gewoon lid
Ik kwm gistern een golf-5 tegen met alleen de mistlampen aan , dus geen overige verlichting, DIT WIL IK DUS OOK!!!!!
Ga je je mooie wagen alweer inruilen dan :icon_smile_question ;) ;)

ps afgelopen donderdag hing mijn wagen aan de uitgebreide computer, maar helaas niet alles is mogelijk zonder de juiste blokjes ..........

cloink

Actief lid

Ehh... Liever niet? Zou je je mistlichten niet gewoon gebruiken waarvoor ze dienen i.p.v. een beetje de johnny-look na te streven? :biggthumpdown:

Michel

Forumguru

Dat zijn dus niet de mistlampen, maar dagrijlichten. Want je mag niet zomaar met enkel mistlampen rondrijden. Bij de huidige Octavia zitten daarom ook twee lampen in het glas waar je normaal gesproken de mistlampen aantreft, namelijk één (waarschijnlijk dim-)licht en één mistlamp. Bij het inschakelen van de dagverlichting gaan enkel de "normale" dimlichten achter het glas van de mistlampen branden.

Aanstaande vrijdag kan ik mijn Octavia in ontvangst nemen en zal er dan eens mee gaan spelen. Ik ben er nog niet uit of ik die dagrijverlichting aldoor aan laat staan.

Hetzer

Forumguru
Dat zijn dus niet de mistlampen, maar dagrijlichten. Want je mag niet zomaar met enkel mistlampen rondrijden.

toch werd in die Golf de mistlampen (in de bumper) gebruikt als zijnde dagrijverlichting.

Het lijkt me gewoon leuk om dat ook te hebben, en nog meer ik ben benieuwt of het technisch ook mogelijk is.

je krijg dan dit effect, zoals op de foto

Bijlagen

• 43603.jpg
    43603.jpg
    35 KB · Weergaven: 35

Michel

Forumguru
toch werd in die Golf de mistlampen (inde bumper) gebruikt als zijnde dagrijverlichting.

Het lijkt me gewoon leuk om dat ook te hebben, en nog meer ik ben benieuwd of het technisch ook mogelijk is.

je krijg dan dit effect, zoals op de foto

Dat is ook wat daglichtverlichting inhoudt: het maakt gebruik van hetzelfde lampenglas in de bumper, alleen worden dan niet de mistlampen ingeschakeld, maar dimlichten die achter hetzelfde glas zitten.

Een Fabia II heeft volgens mij geen mogelijkheid voor twee lampen in de mistlampen (1 * mistlampje en 1 * dimlicht), dus lijkt het me technisch niet mogelijk. Of je moet nog het e.e.a. aan de oorspronkelijke mistlampen willen verbouwen, maar dat betekent dus minimaal een gaatje per mistlamp boren.

Hetzer

Forumguru
Een Fabia II heeft volgens mij geen mogelijkheid voor twee lampen in de mistlampen (1 * mistlampje en 1 * dimlicht), dus lijkt het me technisch niet mogelijk. Of je moet nog het e.e.a. aan de oorspronkelijke mistlampen willen verbouwen, maar dat betekent dus minimaal een gaatje per mistlamp boren.

Kijk dat is nog eens wat duidelijke info, THANKS!!!!!!!!!!!

Michel

Forumguru
Om nog het e.e.a. te verduidelijken hierbij een foto van mistverlichting bij de Octavia II, die zoals je ziet met twee lampjes is uitgerust.

TFL is de Duitse afkorting (???) voor TagFahrLicht, oftwel dagrijverlichting.

NSW = NebelScheinWerfer, ofwel mistverlichting.

Abbiegelicht is bochtverlichting

Bijlagen

• Octavia_TFL.jpg
    Octavia_TFL.jpg
    59 KB · Weergaven: 73
Bovenaan Onderaan