Dag Peugeot 407 SW, hallo Skoda Superb Combi

RogerS

Forumguru
Tja vandaag is de kogel door de kerk.
Wij hebben een nieuwe Skoda Superb Combi bestelt en de 407 SW lpg wordt ingeruild. Voor de liefhebbers: Het is de 1.8 TSI geworden met 7 traps DSG automaat Elegance Business Line in de kleur Amazonian Green Metallic met Beige Leder en nog een hele hoop andere accessoires.

Ik was vooral onder de indruk van de 1.8 motor in combinatie met 7 traps automaat. Trekt geweldig en heeft veel koppel onderin. Het schakelen gaat zeer soepel en bij 120 draait de motor maar 2500 toeren per minuut (in de 7). Trap je echter het gas in bij 120 dan schakelt de automaat terug naar de 4 en de auto gaat ervan door als een speer. Je zit dan ook zo op de 150.....

Over zo'n 4 maanden, eind september / begin oktober, wordt ie geleverd. Dat is dus nog eventjes wachten....

Wasmachineman

Forumguru
Gefeliciteerd ! Mooie en misschien wel unieke combinatie kleur en interieur ! Jammer dat je hem niet in de zomervakantie kunt gebruiken...er past 50% meer bagage in.:super:

RogerS

Forumguru
Gefeliciteerd ! Mooie en misschien wel unieke combinatie kleur en interieur ! Jammer dat je hem niet in de zomervakantie kunt gebruiken...er past 50% meer bagage in.:super:

Zelfs twee keer op vakantie! In juni met de vouwwagen naar Zwitserland en in Augustus naar Frankrijk met twee kindjes. Maar ja in de Peugeot heb ik een metalen bagagerek zodat ik weer tot aan het dak alles kan volproppen. Nu nog mijn vrouw overtuigen om in het najaar onze Combi Camp Country vouwwagen te verkopen en een nieuwe caravan te kopen, dan zijn in 2011 alle ruimte problemen verholpen...:grin:

Wasmachineman

Forumguru
RogerS : Toch de Elegance BL ipv de Ambition BL gekozen zie ik ? Vanwege de navi of andere zaken die de doorslag gaven.
En het leer haal je er toch niet uit hè ?? Kun je anders wel ruilen hier met een Ambition rijder !:grin:
Wat zijn de andere opties eigenlijk ? De electrische klep, panoramadak of andere opties ?

RogerS

Forumguru
De parkeerautomaat heeft uiteindelijk de doorslag gegeven! Mijn vrouw vindt dat wel handig omdat zij normaal in een Fiat Panda rijdt. Deze is in de Business Line alleen te krijgen op de Elegance. Naast de Parkeerautomaat hebben nog als extra de metallic lak, bluetooth module en afneembare trekhaak genomen. Toen vonden wij het wel genoeg geweest. Inclusief afleveringskosten staat de bruto-teller op €42646,-:koffie: Dat zelfde getal heb ik in 1995 ongeveer in guldens uitgegeven voor een Peugeot 306 Roland Garros (ook met donker groen metallic lak en deels licht beige lederen bekleding...) :smirk:

Wasmachineman

Forumguru
Ja, dat vergelijken moet je maar afleren. :)
Het is ook 100.000 guldens op wat wisselgeld na ! Kassa.

Wel is de auto veel veiliger dan vroeger (1995) met alle veiligheidsystemen, luxe en ruimte ! Maar je hebt gelijk, het is een berg geld die je investeert ! En een nieuwe auto is eigenlijk een slechte investering. Maar als je het toch doet doe het dan bij Skoda. Zoals velen !:xyxthumbs:
Geniet maar van de bestelling want het is een topwagen die jullie krijgen !

van_der_P

Senior Member
Het is inderdaad een prachtige combinatie, groen met beige. Ziet er chic uit.
Succes met het wachten, en voor straks veel plezier en veilige kilometers toegewenst.

RogerS

Forumguru
Vandaag gebeld met de dealer. Geplande productieweek 30 :489:
Afleveren 3 tot 4 weken later. Dat is precies in onze vakantie. :shocked:

Weet iemand of die 3 tot 4 weken ook korter kunnen?

corsaar

Senior Member
daar is al eens in eerdere draadjes over gesproken.
2 weken is soms haalbaar als de dealer snel is !!

Bovenaan Onderaan