DAB valt regelmatig weg/geen bereik..

family man

Senior Member
En dat vind ik behoorlijk irritant, soms wel 10 keer binnen een uur,
Rijdt in hetzelfde gebied als voorheen, en de Hyundai i40 heeft er (bijna) nooit last van gehad..dat is te tellen op 1 hand in de 3,5 maand dat ik erin gereden heb.

Zowieso "zaptte" de i40 sneller door een album naar het volgende nummer, drukken en volgende track begint al, hier toch altijd een paar tellen (3ofzo) wachten, als je dan een paar nummers voorruit wilt duurt t eigenlijk te lang.

Nog iets over DAB, bij het "zappen" tussen de zenders hoor ik tussenin een "tik", digitaal kraakje, niet altijd maar net of 1 van je speakers opgeblazen is zo klinkt 't..

Zijn er meer die dit ervaren, zowel het uitvallen (dab ontvanger niet sterk genoeg wellicht),of misschien ook de tik..

Rallye

Forumguru
Op he forum wordt vaker over DAB-ontvangst geklaagd. Soms is het probleem verholpen als je je telefoonlader uitzet. Zoek maar eens.....

edero

Forumguru
Mijne werkt tot nu toe feilloos en zonder klachten (Amundsen MIB II)
Perfecte DAB ontvangst (Randstad) Zappen ook zonder vertraging of tikken of andere ongemakken.

andrehj

Forumguru
Ik heb afgelopen weekend nog even uitgebreid getest, en in de grensstreek rond Arnhem kan ik in de auto maar liefst 6 ensembles ontvangen, wat het totaal op 85 DAB zenders brengt! Dat is toch de moeite.
Ik moet er wel bij zeggen dat dat in een stationaire situatie was. Rijdend doen alleen de NPO, NL commerciëel en regio NO het altijd.

Bovenaan Onderaan