DAB+, flippers / bagage pakket icm dynamic pakket

030-NL

Lid
Zojuist bij Skoda geweest voor proefrit Octavia Combi met 1.4TSI motor. Voldoende vermogen (140pk, 250nm koppel) voor de Octavia. Persoonlijk wil ik hem graag met DSG, maar deze combi heeft zover ik weet niemand staan.

Voorlopige config.

Skoda Octavia III Combi
Benzine 1.4 TSI DSG Business Elegance 31.770
Dynamic pakket 350
Elektrisch te openen en sluiten achterklep 390
Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak 1.150
Schakelpaddles voor DSG 120 (momenteel niet leverbaar icm Dynamic pakket)
Bagage pakket 320 (momenteel niet leverbaar icm Dynamic pakket)
Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris 190
Metallic lak 550
Sunset 180
Totaal: 35.200

Accessoires:
Verlagingsveren 570 (sport onderstel?)
Lederen bekleding 2.000 (PON)
Trekhaak afneembaar 959
Totaal 3.529

Aantal vragen openstaan voor mezelf / dealer:
1) DAB, maar nog geen DAB+? DAB optie ondersteunt ook DAB+
2) Geen DSG flippers icm Dynamic (Sport) pakket?
3) Bagage pakket niet icm Dynamic pakket?

DAB heeft weinig zin in NL, aangezien alle zenders op DAB+ zitten. Voornamelijk de melding dat de flippers niet samen gaan met een dynamic pakket gaat natuurlijk nergens over, aangezien de RS deze combi wel heeft. Voornamelijk van de variabele bagagevloer zie ik de toegevoegde waarde.
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Wil je persee een O3?

Ik zie dat er momenteel lekkere acties zijn van de SuperB Combi icm 1.8TSI en DSG en de nodige opties voor €40.540,- En dat komt zo'n beetje overeen met de prijs waar je nu op uit gaat komen onderaan de streep voor een O3?

http://feest.skoda.nl/#superbcombi
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

030-NL

Lid
1) Is DAB+ beschikbaar voor Skoda? Zo nee, wanneer wordt DAB+ wel leverbaar? Heeft weinig zin in NL om DAB te bestellen.

2/3) Klopt het dat flippers en/or bagage pakket niet samen gaan met dynamic pakket?
 
Laatst bewerkt:

030-NL

Lid
Wil je persee een O3?

Ik zie dat er momenteel lekkere acties zijn van de SuperB Combi icm 1.8TSI en DSG en de nodige opties voor €40.540,- En dat komt zo'n beetje overeen met de prijs waar je nu op uit gaat komen onderaan de streep voor een O3?

http://feest.skoda.nl/#superbcombi
Nadeel van de SuperB is dat hij niet leverbaar is met DSG en 20% bijtelling. Op basis van 25% wordt hij bijna 90 euro netto duurder per maand. Ruimte op de achterstoelen hebben de kindjes niet echt nodig.
 

jelleg

Lid
1. Ja, is beschikbaar. Werkt prima als er maar ontvangst is. En dat valt me nog best tegen. Heb hier in midden NL regelmatig dat de dab zender wegvalt.

Overige vragen weet ik helaas geen antwoord op.
 

Noord26

Forumguru
Tja, bijtelling- het toverwoord was ik nog niet tegen gekomen..

Dan snap ik het idd. Maar voor prive aanschaf zou het een logischere keuze zijn geweest.
 

030-NL

Lid
1. Ja, is beschikbaar. Werkt prima als er maar ontvangst is. En dat valt me nog best tegen. Heb hier in midden NL regelmatig dat de dab zender wegvalt.

Overige vragen weet ik helaas geen antwoord op.
Top, DAB optie ondersteund dus ook DAB+. Bedankt.
 

030-NL

Lid
Tja, bijtelling- het toverwoord was ik nog niet tegen gekomen..

Dan snap ik het idd. Maar voor prive aanschaf zou het een logischere keuze zijn geweest.
Ben het met je eens. Prive is de SuperB met 1.8TSI en DSG een veel betere keuze.
 

Edwin1969

Actief lid
Top, DAB optie ondersteund dus ook DAB+. Bedankt.

@030-NL DAB-optie = DAB+ !

Hier in het westen van Nederland prima ontvangst en ben er erg blij mee gezien de uitstekende (digitale) kwaliteit.

Daarnaast moeten alle zenders eind dit jaar ook beschikbaar zijn in DAB+, dus er wordt nog volop geïnvesteerd in het netwerk.

Kortom: zou ik zeker doen (naast alle overige fijne opties die je hebt vermeld)
 

JJ1982

Lid
Ben het met je eens. Prive is de SuperB met 1.8TSI en DSG een veel betere keuze.
Ben ik het niet mee eens. Wij hebben juist privé gekozen voor de Octavia en niet voor de Superb met de 1.8 dsg. Dit omdat vergeleken met de Superb de Superb oudere opties en materialen en navigatie heeft. En bij de Octavia adapt cruise control en lane assistent e.d. Wel leverbaar zijn bij de Superb niet. En wat betreft het laadvermogen doet de Octavia niet onder voor de Superb.
 

Noord26

Forumguru
Meer mogelijkheden dus qua aankleding in de opties. Laadvermogen is niet zo verschillend nee, achterbank is wel een tamelijk groot verschil en over smaak qua uiterlijk valt niet te twisten.

Raar dat men wel flinke korting geeft op een SuperB met nieuwe facelift en niet op een O3.
 

Blacky

Forumguru
Aan je handtekening te zien heb je gekozen voor een combi. Mooie configuratie, tzt foto's.
 

JJ1982

Lid
Ja nog even geduld maar dan komen de foto's er aan ( 8 weken) ik snap best dat de Superb nu met flinke korting te verkrijgen is. Volgend jaar komt de nieuwe Superb uit en tot die tijd is de nieuwe Octavia echt een concurrent voor de Superb. Als je de ruimte op de achterbank niet nodig hebt ;)
 

030-NL

Lid
Iemand nog enig idee mbt mijn #2 en #3? Kan hier in de huidige prijslijst niets over vinden, maar volgens de dealer is het niet mogelijk.

2) Geen DSG flippers icm Dynamic (Sport) pakket?
3) Bagage pakket niet icm Dynamic pakket?
 

Rallye

Forumguru
Behalve dat ik deze twee zaken elders op het forum wel bevestigd heb gezien (dat het niet kan dus), weet ik daar verder niets kan?

Welke metallic-kleur heb je overigens op het oog?
 

030-NL

Lid
Ben er nog niet uit welke kleur het moet worden. Platin Grey is wel deftig, maar ook een beetje saai.
 

CDK

Forumguru
Raar dat men wel flinke korting geeft op een SuperB met nieuwe facelift en niet op een O3.
Misschien zijn de verkoopcijfers van de S2(FL) gekelderd sinds de O3 er is met opties als bijvoorbeeld de adaptive cruisecontrol en zo'n mooi groot navi scherm? Misschien dat het beter kloppende lijnenspel aan de buitenkant ook daar zijn steentje aan bijdraagt? Qua rijden vind ik de S2(FL) de winnaar maar qua nieuwe techniek is het een looser momenteel, kan er niet meer van maken helaas, daarin streeft de O3 zijn grote broer voorbij!
 

TedVlemmings

Forumguru
Ben er nog niet uit welke kleur het moet worden. Platin Grey is wel deftig, maar ook een beetje saai.
Dan kan ik je vast uit één illusie helpen, Platin Gray is niet meer (te bestellen/leveren)! Op andere plekken heb ik overigens ook gelezen dat bagage pakket en flippers niet te combineren is. Overigens kan dit in andere landen wel, dus wie weet kun je PON nog overtuigen ;). 3-spaaks en flippers ging in eerste instatie ook niet met de BL uitvoeringen, na 4 maanden in bestelling te zijn geweest kon ik het uiteindelijk nog net optijd toch toevoegen aan mijn bestelling!
 
Bovenaan Onderaan