DAB+ en Fender sound system binnenkort ook leverbaar ?

bert44

Senior Member
Sinds kort kan je in de vw up, niet alleen de groove maar ook de gewone beide opties bestellen:thumbsup:
Belde ik zojuist mijn skoda dealer in amsterdam zoekt het uit belt terug en NIET in citigo leverbaar :(
:pieker:Wat moet ik nu doen
Per 1 september zijn alle radio stations overgegaan op DAB+ en ook in buitenland maar dan heb ik straks geen ontvangst in mijn nog te bestellen citigo :thumbsdown:
Dat terwijl de beide opties wel passen in de citigo :fool:
 

Rallye

Forumguru
De radiostations zijn niet "overgegaan" op DAB+, maar het zenderpakket van de Nederlandse radiozenders via DAB+ is uitgebreid met de commerciëlen. Dat je "straks" geen ontvangst meer hebt is dan ook wat overdreven, zie http://www.digitalradio.nl/faqs:
"Verdwijnen FM en AM binnenkort?
Op dit moment zijn er geen plannen om FM of AM radiodiensten op korte termijn uit te schakelen. Huishoudens hebben meerdere radio-ontvangers. Luisteraars moeten de tijd krijgen hun apparaten te vervangen. De overheid heeft de intentie om voor Nederland in 2023 de FM af te schakelen. Een aantal landen in Europa zijn dit al eerder van plan. Voor Noorwegen staat dit als eerste land in Europa in 2017 gepland en voor Denemarken staat dit gepland in 2019."
 

Inge

Lid
Het zou me niet verbazen als er ergens in de toekomst ook een module of zo gaat komen om de radio toch de DAB+ signalen te laten ontvangen.

Net zoiets als de raammodule waar nu een onderwerp op het UP! forum over is.
 

bert44

Senior Member
Vandaag bericht gehad van Skoda Nederland :yeehaa:

Vanaf week 45 is DAB+ leverbaar op de citigo :thumbsup:
Fender soundsystem zal niet leverbaar worden op de citigo :(
 

Siepeltje

Nieuw lid
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en zal mezelf even voorstellen, Ik ben Anne (man) 27 jaar en bijna in het bezit van een Skoda Citigo. Zelf zit ik in de auto elektronica en accessoires. Beschik over VAGCOM en meer dan 10 jaar ervaring op auto elektronica gebied. Mocht je een vraag hebben dan wil ik altijd meedenken.

Zoals ik vertel, krijg ik de komende week mijn Citigo. Toen ik hem destijds besteld heb, was er nog geen radio met DAB+ beschikbaar, baal nu dus dat ik dit lees... zelf heb ik al wel een andere oplossing. Ik heb een DAB+ ontvanger van PURE aangeschaft en wil deze via de AUX in aan de achterkant aansluiten. Ik zal foto's maken als ik mijn gloednieuwe auto uit elkaar ga schroeven (er veel zin in) en laat jullie weten wat mijn bevindingen zijn. Ook vervang ik de 16V antenne door een antenne voor DAB+ ook 16V, en van de fabrikant die aan VAG levert.
 

Rallye

Forumguru
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen qua inbouw. Hoe denk je de DAB te gaan bedienen? Welke Pure heb je overigens?
 

Siepeltje

Nieuw lid
Ik heb de Pure Highway 300Di, deze bevestig ik op een Kuda console. Bediening gaat via het scherm van de Pure Highway, en wil de achter aux ingang gebruiken voor het geluid, mocht deze niet werken dan kan het nog via de antenne kabel. Voordeel van de Highway 300Di is dat je ook meteen USB hebt voor je iPhone/iPod of USB stick.
 

Inge

Lid
Als ik het goed heb onthouden van het inbouwen van mijn carcom steun + houder voor MP3 is er geen achter aux.
 
Bovenaan Onderaan