Columbus DAB antenneversterker 1

Garfield62

Actief lid
Goedendag allen,
Ik bemerkte dat mijn radio ontvangst terugliep, terwijl het in de DAB modus staat. Net of je buiten het bereik van de zender komt, storing en soms wegvallen. Lijkt wel of je in het buitenland rijdt, maar ik was gewoon in de Achterhoek aan het toeren.

Ik heb een originele VCDS kabel en dit kwam er uit:

1 Fout Gevonden:
0013 - Antenneversterker 1 voor dig. radio
B1270 13 [009] - Onderbreking
Bevestigd - Getest sinds Wissen Geheugen
Freeze frame:
Fout Status: 00000001
Fout Prioriteit: 6
Fout Frequentie: 1
Reset Teller: 249
KM-stand: 89623 km
Datum: 2023.02.02
Tijd: 13:04:45

Spanning contact 30: 11.8 V
Status antenne dig. radio 1-Antennestroom: 0 mA
Status antenne dig. radio 1-Verbinding tussen radio en antenneversterker: Onderbreking
Status antenne dig. radio 1-Verbinding tussen antenneversterker en antenne: Niet beschikbaar
Status antenne dig. radio 1-DAB_Bit_Error_Rate_FIC: 16.777215
Status antenne dig. radio 1-DAB_Bit_Error_Rate_MSC: 16.777215

Dus kennelijk of een draadbreuk of de antenneversterker zelf. Maar dan mijn vraag: waar zit dat ding? Iemand die mij op weg kan helpen?
 

Tees

Donateur
Ik meen me te herinneren dat deze voor de Octavia in de C-stijl aan de linkerkant zit verwerkt. Ik zou het logisch vinden dat dat voor de Karoq ook geldt, maar dat zou je dan na kunnen zoeken (wellicht staat dit in ETKA).
 

Garfield62

Actief lid
Ik heb geen ETKA dus dat weet ik niet. Dat van de Octavia in de C-stijl had ik ook gevonden en ooit eens ( je bladert wat af als je de auto net hebt :jaja:) op een Engels forum dat het boven in de achterklep zou zitten. Dat kan ik niet meer terugvinden. En voordat ik alles demonteer met afgebroken clips vraag ik het eerst hier maar even.
 

Tees

Donateur
Google even op Carprog2 en je vindt een online ETKA. Voor de Karoq is 035-010 het betreffende datablad, daar vind je deze plaat.

Nummer 7 is de impedantieomvormer, nummer 10 t frequentiefilter. Filter zal passief zijn, dus ik denk dat nr 7 het probleem is, daar zijn er 2 van

0eb4c12df9ce831c2f2b8163a6b7b658.jpg
 

Garfield62

Actief lid
@Tees , hier heb ik zeker wat aan, dank! :thumbsup:
Toch in de achterklep. Of achter de bekleding in de kofferbak. Kan nu gericht gaan zoeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Rallye

Forumguru
Overigens is de Achterhoek best een moeilijk gebied voor DAB, morgelik dat in verband met de Duitse zenders het net niet op volle kracht draait of zo. Mijn radio schakelt regelmatig tussen DAB en FM.
 
Bovenaan Onderaan