Cv op afstandbediening maken

ventovice

Senior Member
klinkt vrij simpel zo... succes Desperado!
Zo'n set is dus niet meer te verkrijgen? Welk merk is dat?
 

Desperado

Forumguru
Ik heb Bakkertje al even via pb gevraagd, maar doe het hier ook nog even voor de zekerheid.
Heeft iemand nog een installatie handleiding liggen voor de benodigde set 1J0054640a van VW of nummer BKA310001A van Skoda.
 

Bakkertje

Forumguru
Ook grappig, ik lees net je PM en stelde voor om de vraag hier ook even te stellen. Heb je het zelf ook al bedacht :D
Ik heb online gezocht maar kon het niet 1, 2, 3 vinden.

Wellicht kan iemand even in etka kijken?
@Ronnie heeft me al eens geholpen aan dergelijke documentatie

Hieronder is wat te vinden, maar mijn russisch is niet zo best ;)
http://shop.novavto.ru/etka/vw/0/44439/?stype=1&market=Местный рынок&model=Golf/Variant/4Motion&year=2003

Hier nog 1: http://www.dgce.nl/schema/cobra/6411-6421.pdf
 
Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
De eerste is volgens mij een webshop, de tweede de gebruiksaanwijzing. Ik zoek de installatiehandleiding en die heb ik online alleen kunnen vinden op ebay voor 10 euro en dat ga ik niet betalen voor een stukje papier.
 

Desperado

Forumguru
AH, kijk! Dat lijkt erop. Ik denk dat het daarmee wel gaat lukken. Mocht iemand nog een Nederlandse versie of boekje hebben ofzo dan hou ik me graag aanbevolen.
 

Bakkertje

Forumguru
Het mooiste zou zijn als je er 1 kunt vinden van het Skoda onderdeelnummer. Anyways ik zal nog een poging doen de papieren variant nog te vinden..
 

Desperado

Forumguru
En ook dit project is gelukt. De gebruiksaanwijzing was duidelijk genoeg voor mijn erg handige ex collega.
Alles bij elkaar ongeveer 1,5 uur werk.
20140208_132046_zpscrxef3sk.jpg
 

Desperado

Forumguru
De omwonenden van de parkeerplaats waar we stonden in Arnhem moeten wel gek geworden zijn van de knipperende lichtjes. Natuurlijk moet zoiets getest worden op afstand. En vrouwlief heeft ab 2 in de jaszak en moest natuurlijk ook nog even een paar keer op de knopjes drukken. :D Werkt perfecto!
 

Desperado

Forumguru
Je weet nu wel artikelnummer je moet zoeken hé. Het inbouwen is echt een makkie. (als je weet hoe het moet)
Zijn maar een paar draadjes die aangesloten moeten worden.
 

TimT

Forumguru
Vanaf wanneer is centrale vergrendeling op AB dan standaard geworden op de O1? 2001? Mijn auto heeft het wel, maar heb alleen geen klapsleutel, terwijl deze bij heel veel soort/jaargenoten wel zitten. Maar geloof dat die klapsleutels niet goedkoop zijn om los te bestellen.
 

Desperado

Forumguru
Vraag 1....geen flauw idee. Ik weer ook niet of het uberhaubt wel standaaed was op de o1 of een optie. Klapsleutels zijn niet goedkoop. De gewone sleutel kost al 50 euries en die is dan zonder ab.
 

Bakkertje

Forumguru
Als je graag een klapsleutel wilt en je hebt al een AB (zoals @Desperado inmiddels :D) dan kun je een aftermarket klapsleutel kopen en daar de zender inbouwen. Ik ben daar destijds mee bezig geweest maar durfde het uiteindelijk niet aan. 1 stap in het proces hield in dat je de originele sleutel moet slopen om daar de spoel voor de transpoder uit te halen en dat gaat bij een gegoten sleutel met een boormachine.

Even snel gezocht het huisje voor de sleutel (volgens mij zelfs origineel) kost $3,60. Je moet ze alleen per 10 afnemen..
http://www.aliexpress.com/item/Skoda-2-button-remote-flip-key-blank-case-only/1125407547.html
 
Laatst bewerkt:
Mijn O1 is van eind 2002, deze heeft standaard 2 klapsleutels ;) Enige wat nog ontbreekt bij de vergrendeling is de functie dat wanneer je op de AB drukt en ingedrukt blijft houden, de ramen automatisch open of dicht kunnen. Is dit een softwarematige instelling of moet ik wat aan de cv module aanpassen?
 

Desperado

Forumguru
Goeie vraag. Ik had het nog niet getest, dus even voor je geprobeerd. Als ik de knopjes ingedrukt hou gaan bij mij de ramen open respectievelijk dicht.
Werkt het bij jou wel als je gewoon met de sleutel opent? Oftewel, zit het er wel standaard op?
 
Standaard zou dit er wel niet opzitten denk ik, vermoed dat ik daarvoor nog een extra draad of stekker op de module moet zetten. Kan ook zijn dat de mudule hiervoor vervangen moet worden met 1 die deze optie wel heeft. Met de sleutel geen idee, ik open en sluit de wagen altijd dmv de AB. Zal het met de sleutel eens proberen, verwacht dat deze niets anders doet dan alleen de portieren ontgrendelen of misschien zelfs wel alleen de bestuurders portier zodat je ivm een lege accu ten alle tijden je motorkap kan ontgrendelen om bij de accu te kunnen komen.
 
Bovenaan Onderaan