CV en elektriche ramen

Neef Steef

Nieuw lid
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mijn vader heeft een skoda fabia combi bj. 2001.
Nu is het zo dat de deuren na enkele seconden al op slot gaat. Ook tijdens het rijden gaan ze gelijk op slot, dus niet na een snelheid van 10 of 15 km.
Zodra deze op slot zijn kun je er van binnen uit er ook niet uit. Je zal dan eerst de auto weer moeten ontgrendelen met de ab sleutel.
Wat ik zelf ook raar vind is dat als ik binnen in de auto zit, met alle deuren op slot en de sleutel uit het contact.
Dat ik dan alsnog mijn ramen (elektrisch) kan openen of sluiten. Dit lijkt mij toch niet mogelijk?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Gr.
Stephan
 

Spierings

Forumguru
Laat hem eens uitlezen...

Mogelijk werkt het contactslot niet meer naar behoren aangezien je spanning houd op de ramen.
 

EdZ

Donateur
Ramen (uit de F2/Roomster handleiding):

Als u het contact uitschakelt, kunt u de ruiten nog ca. 10 minuten openen of sluiten. Bij het openen van het bestuurders- of bijrijdersportier wordt de elektrische ruitbediening volledig uitgeschakeld.

Dit zou bij deze F1 ook best zo kunnen zijn (zie pagina 39):
http://ws.skoda-auto.com/OwnersManu...-2007/Manual/Fabia/A04_Fabia_OwnersManual.pdf


Deuren:
Dat je deuren afsluiten en niet meer van binnen opengemaakt kunnen worden, lijkt op een verkeerd functionerende
Safebeveiliging of iets dergelijks. Daar zou ik snel naar laten kijken want dat is best gevaarlijk; als je brand krijgt kun je er niet snel uit. Beschrijving Safebeveiliging:

"Als u de auto van buitenaf afsluit, worden de portiersloten automatisch geblokkeerd. Het controlelampje in het bestuurdersportier knippert ca. 2 seconden snel, daarna begint het gelijkmatig en met langere tussenpozen te knipperen. Met de portierhandgreep kunnen de portieren noch van buitenaf, noch van binnenuit worden geopend. Daardoor wordt het openbreken van de auto bemoeilijkt. "
 
Bovenaan Onderaan