Customized motorafdekplaat voor de O3

Joske

Forumguru
Ik kwam deze toevallig tegen op het net, lijkt me wel iets handig aangezien er draaidoppen voorzien zijn om bijvoorbeeld de olie te kunnen vervangen zonder dat de gehele afdekplaat er af moet.

Op dit moment nog wat vroeg wsl aangezien er vrij veel leaserijders aanwezig zijn op het forum maar wie weet voor binnen paar jaar dat een enthousiaste O3-doe-het-zelf-eigenaar hier iets mee is :D

mijn Russisch is ook niet al te best maar ik zou begrepen hebben dat behalve deze er ook een versterkte plaat in metaal te krijgen is.


de plaat:

karter-auto5.jpg


de site: http://karter-auto.ru/skoda/octavia

Ik zie dat het momenteel voor de 1.2 ; 1.4 en 1.8TSI voorzien is, prijs? geen idee, mijn Russisch is niet zo goed :D
 

ertromp

Forumguru
Mooie oplossing en blijkbaar ook voor de O2. Nog niet eerder gezien. Welk Europees bedrijf zal hier mee komen?
 

Gizzmo

Forumguru
voor de zekerheid, het is een carterbescherming, dus aan de onderzijde van het blok, in Rusland wellicht op al die slechte wegen met stenen en keien een bescherming, lijkt mij hier in Nederland niet echt nodig.
 

eriktv

Forumguru
Haha spreek vloeiend Tsjechisch maar mijn Russisch is niet veel soeps. Ik heb ooit het schrift wat geprobeerd te leren en dan kan ik veel ontcijferen, maar Google Translate is vast beter.
 

Monteurtje

Forumguru
Een metalen plaat voor een Octavia II is nu ook al leverbaar. Zit standaard op de Scout en ook als je slecht wegdek pakket hebt. Later is metalen plaat vervangen door een keiharde plastic plaat.

Maar als je olie aftapt en filter vervangt dan wil je toch ook de rest van het motorblok even bekijken of er geen lekkages, beschadigingen aan kabelbomen of marterschades zichtbaar zijn. Die zijn door dat kleine gaatje van die blauwe dop niet echt goed zichtbaar.
 

mikestar

Nieuw lid
Is voor zover ik weet al altijd leverbaar geweest op bestelnr bij de dealer (voor verschillende VAG modellen) deze wordt standaard gemonteerd in verschillende landen met slecht wegdek.
 

martijn v o

Forumguru
Mijn Russisch is prima:

Motorbeveiliging Skoda Octavia A7 en A5


ArtikelOctaviaJaar
van productieVolume van
de motorBeschermersMateriaalPrijs
1.5109.1 BIGA72013-V - 1.2; 1.4 TSI; 1.8TSIcarter en PPC2 mm staal42
Z.5109.1 BIGA72013-V - 1.2; 1.4 TSI; 1.8TSIcarter en PPCgegalvaniseerd staal63
3.5109.1 BIGA72013-V - 1.2; 1.4 TSI; 1.8TSIcarter en PPCaluminium 4mm95
1.5107.1A52009:V - allemaalcarter en PPC2 mm staal42
z.5107.1A52009:V - allemaalcarter en PPCgegalvaniseerd staal63
3.5107.1A52009:V - allemaalcarter en PPCaluminium 105



skoda_octavia_a7_big.jpg
Nieuwe bescherming van de motor Skoda Octavia A7 1.5109.1 BIG
  • Geïnstalleerd in plaats van de standaard helmknop
  • Ververs de olie en het oliefilter op de V-1.4 TSI motoren en V-1.8TSI mogelijk zonder het verwijderen van de bescherming


Bestel
 
Bovenaan Onderaan