Cruisecontrol werkt niet

darkprojectx

Forumguru
Goede morgen,

Vanmorgen mogen ontdekken dat mn cruisecontrol het spontaan niet meer doet.
Gisteren deed hij het nog gewoon...:(

Iemand een idee waarom?
 

Erik_NL

Forumguru
kan het vochtigheid zijn geweest? Onze Fabia heeft het ook een tijdje gehad, enkele jaren geleden in de herfst, is spontaan overgegaan.
Bij mijn Passat viel de cruisecontrol blijvend uit. Ik heb de hendel moeten vervangen. Hendel gekocht via eBay.de
 
Heb ook eens eerder het probleem gehad! je moet eerst de sleutel uit het contact slot verwijderen even 2 minuten wachten, daarna opnieuw starten en rijden dan kijken of de cruisecontrol het weer doet!

Bij mij kwam het probleem voor: Auto starten en 5 km rijden om mijn maat op te halen daar moest ik lang wachten dus zette de motor uit maar sleutel bleef in het contactslot zitten na herstart en rijden deed de cruisecontrol het niet meer na herstart 's avonds op de terugweg weer alles normaal.
 

darkprojectx

Forumguru
ja ik heb ook het idee dat het gewoon een software bug is ofzo,
hetzelfde als de bug van het lampje van de koelvloeistof dat zo nu en dan bij het starten aan gaat, terwijl er niets loos is
 
Bij mij kwam het voor in de Seat Ibiza 1.2 3 cylinder bouwjaar 2002.
Tot 3x toe naar de garage geweest voor Software Update.
De 3e maal is de computer geheel van nieuwe Software voorzien toen was het probleem over en kon ik na het stoppen van de motor de sleutel in het contact laten en opnieuw starten en bleef de cruisecontrol normaal werken.
 

EdK

Forumguru
Heel stomme opmerking misschien, maar staat je schakelaar van je CC niet toevallig op Off ?
 

Skoder

Lid
Een hele enkele keer heb ik het eens gehad dat de ingestelde en werkende CC uitgezet werd omdat ik over een flinke hobbel of kuil reed.
Of dat nou een beveiliging is of iets anders, hij werkt voorlopig nog prima.

Zoals eerder gezegd mogelijk vocht problemen ?
 

EdK

Forumguru
Zie niet van wanneer je wagen is , maar is het niet nog een gevalletje water ehhh garantie ?
Want het wordt nu een gisverhaal en echt een antwoord verwacht ik niet
Of hij moet nog bij monteurke vandaan komen !?
Dus bezoek aan dealer !?
 

Skoder

Lid
Overal kan vocht zitten, de kabelboom van de fabia's zijn berucht daarom.

Maar de CC zit gekoppeld aan het rempedaal, de koppeling en mogelijk nog meer controles.
Het koppelingspedaal daar zit ook een schakelaar op, heb je geen last van tijdens het rijden maar ik kan mij zo voorstellen dat er ergens een schakelaartje zit die vochtproblemen kan hebben.

Heb geen schema's voorhanden maar er zijn meerdere punten waarop de CC niet aan wil dan alleen maar kabelbreuk. Dat wilde ik zeggen met mijn eerdere post.
 

darkprojectx

Forumguru
Vandaag werkt de cruise control weer gewoon, schijnbaar een nawee van mijn accu die slecht was. Ik heb er gisteren een nieuwe accu in laten zetten en vanmorgen werkte hij weer gewoon.

:722: ik heb geen logische auto, ik heb een skoda
 

Skoder

Lid
Goed om te horen. :)

Heb je de accu zelf vervangen of laten vervangen ? Kan het mogelijk daardoor ontstaan zijn ? Apart verhaal hoor.:ahum:
 

skoda frans

Nieuw lid
cruisecontrol werkt niet.

Heb ik ook gehad maanden zonder cc gereden tot de accu het begaf nieuweer in bij een niet delaer en wat blijkt de cc deed het weer nu al meer dan negen maanden zonder probleemen de dealer zij dat het regel apperaat kapot was (conputer) Foutje van de dealer!!!! groetjes
 
Mijn Fabia had dit zelfde probleem met een brandend check engine lampje. Verleden week naar de dealer geweest en zij hadden het binnen een uur gevonden.
Bleek dat er een draad beschadigd was onder de kap. Deze lag gedeeltelijk bloot. Draad voor een gedeelte vervangen en jongens wat een genot die cruisecontrol.
Als het bij vochtig weer terugkomt zou ik daar nog eens naar kijken.
 
Bovenaan Onderaan