Cruise control

mgf1503

Nieuw lid
Ik heb een Skoda Superb II Sedan uit 2009 en bij mij viel de cruise control plotseling uit. Heb gezocht of er een zekering bij hoort bij dit auto onderdeel maar ik kan dat niet vinden. Op het dashboard begint ook niet een of ander waarschuwingslampje te branden. Wie heeft er ervaring met dit probleem en wat is mogelijk de oplossing (behalve een nieuwe kopen).

Mijn vraag is dus : Help help help :dankje::arghh:
 

Spierings

Forumguru
Even met de testkast de werking van de hendel en pedaalschakelaars controleren. Waarschijnlijk werkt er een niet naar behoren .
 

hemi24

Forumguru
Als het niet gebeurde tijdens een steile klim, waarbij de snelheid te ver terugviel, dan is het niet normaal...
 

KWc

Lid
Dacht dat dit vaak aan slecht contact in de hendel voor de CC lag.
Evtl kan je zelf proberen de contactjes te reinigen, maar dat blijkt vaak een tijdelijke oplossing (zie zoekfunctie).
Zoals hierboven aangehaald kunnen er nog andere redenen voor zijn..
 

mgf1503

Nieuw lid
Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Ga morgen even een afspraak maken met de dealer om zaken door te laten meten. :bloemen:
 

TooTall

Forumguru
Ook gehad. Uitlezen met Vagcom gaf een foutmelding in de hendel. Nieuw hendeltje besteld bij de dealer, zelf geplaatst, fout gewist, alles werkt terug.

Geen forumlid in de buurt die je auto even kan uitlezen? Spaar je wellicht 'diagnosekosten' uit bij de dealer...
 
Bovenaan Onderaan