Cruise control ellende

Na 3maanden wachten kreeg ik 2 weken geleden het verlossende telefontje
dat de cruise control was binnen....ik blij(bijna 3mnden op gewacht)
afspraak gemaakt om hem te laten inbouwen zou dus, dat zou afgelopen week maandag gaan gebeuren
nu 1 week later zit het er nog niet in...!!!!!!!
Ze kregen het niet aan de praat.
Duitsland via telelink ingeschakeld om te helpen om het optelossen die geven aan na 2 dagen dat het nieuwe hendeltje waarscheinelijk stuk is.!?!?!?!
Waar op ik vraag hoe lang het nu weer gaat duren voor dat het nieuwe onderdeel geleverd kan
worden konden ze me geen antwoordt op geven !?!?!?
Vondt ik al vreemd dus vroeg ik ze of ze het zeker wisten of het hendeltje stuk was kon ie niet met zekerheid zeggen zijn letterlijke woorden waaren "dat zeggen de programeurs in Duitsland"...!!!??
Toen brak er wat in me me met heeeel veel moeite kalm proberen te blijven en gevraagd of ze er 1 van een andere auto die werkte in de mijne willen zetten om er zeker van te zijn,dat vondt de hoofd van de garage eigenlijk na veel discusie wel een goed idee dan konden ze iedergeval zeker zijn dat het aan de hendel ligt.... nu vraag ik je "konden ze dat niet eerder bedenken"...
Kunnen jullie nog wat bedenken waar het aan zou kunnen liggen ik hoor het graag en ik hou jullie op de hoogte.

mvg florian.
 

Huibert

Forumguru
Misschien is het een optie om bij een bedrijf zoals Vagtechniek.nl te kijken. Bij mij kon de dealer het niet werken van mijn cruise control ook niet verklaren. Ben toen bij Vagtechniek terecht gekomen en het eerste wat ze zeiden was van "dat kun je uitstekend uitlezen met de test apparatuur". Dat brachten ze in praktijk door ook binnen 10 minuten te melden dat de hendel stuk was.
 

EdZ

Donateur
Mijn cruisecontrol deed het in 1e instantie ook niet. Uitlezen gaf niet aan dat de hendel stuk was. Voor de zekerheid hendel van een andere Fabia geplukt (was zo gebeurd) en was niet de oplossing. Later bleek dat bij het verwijderen van de trekhaak ergens een vinkje in de software was verdwenen. Vinkje gezet en werken...

Wèlk vinkje weet ik niet, maar het kwam erop neer dat de auto wel "wist" dat ie cruisecontrol had, maar deze was dus "disabled". Garagehouder baalde dat hij er in 1e instantie overheen had gekeken, maar alle lof voor z'n pogingen. Hendel wisselen met een andere auto was trouwens z'n eigen voorstel.
 

Cordoba

Forumguru
Wat ook wel eens schijnt voor te komen, dat er ten onrechte een extra draad niet wordt getrokken bij de aanleg van cruisecontrol. Vagtechniek is een bedrijf dat in no-time de exacte oorzaak weet te achterhalen en kan verhelpen.
 
Bovenaan Onderaan