Correcte uitvoering van optie's?

rvbentum

Nieuw lid
Onlangs heb ik een F3 MC aangeschaft met amundsen navi. Na een moeilijk verhaal bij de dealer om het juiste stuurwiel (Lees: stuurwiel met bediening radio) in het showroom model te krijgen, ben ik van alles gaan uitzoeken over de extra opties in mijn auto. En er achter gekomen dat er het eea niet klopt.

Nu heb ik alleen wat hulp nodig bij de volgende openstaande vragen om mijn "klachtenlijstje" voor de dealer aan te vullen/compleet te hebben:
  1. Waar zitten de extra boxen van het surround systeem (wat bij de optie Navi hoort)? Ik heb begrepen dat die in de achterdeur zitten. Maar waar precies? Op kuithoogte of naast de hendel om de deur te openen?
  2. Heeft amundsen altijd 2 SD-slots?
  3. Hoe kan ik achter het ECHTE bouwjaar van mijn auto komen?

Alvast bedankt voor jullie tijd en antwoorden :).
 

Bakkertje

Forumguru
Op de sticker in je kofferbak staan alle optiecodes die gemonteerd zijn in de fabriek.
Zie: http://vag-codes.info/vag-option-codes

Die MIB amundsen heeft zover ik weet altijd 2 SD slots (1 voor de mavigatie bestanden en 1 voor je muziek)
Het echte bouwjaar, gewoon door je kenteken op te zoeken op ovi.rdw.nl ??
Luidsprekerlocatie weet ik niet, aan de hand van de opitecodes kun je wel opzoeken of die gemonteerd zijn in de fabriek.
 

Canon-Eye

Forumguru
Het echte bouwjaar, gewoon door je kenteken op te zoeken op ovi.rdw.nl ?
Nee, daar vind je alleen de "datum eerste toelating" en de "datum eerste afgifte NL". Als daar verschil in zit, dan is de auto dus gebruikt geïmporteerd.

Eerstgenoemde datum zegt niets over de maand en het jaar waarin de auto feitelijk van de band is gelopen.
toelating.jpg
 

rvbentum

Nieuw lid
Ok duidelijk. Tips hoe dan wel achter het bouwjaar kan komen behalve bij de dealer navragen.

Er zitten uiteraard standaard al boxen in de achterdeur. Het probleem is alleen dat ik geen referentiekader heb van wat wel en geen surround pakket aan geluid geeft.
 
Volgens mij heeft mijn FC MC maar 1 SD kaart slot (in het dashboardkastje), dus dat Amundsen ALTIJD twee heeft klopt imho niet. Kan je niet aan de hand van 'het boekje' en/of je VIN achter het bouwjaar komen? Moeizaam verhaal zo... werkt je dealer totaal niet mee?
 

rvbentum

Nieuw lid
Geen idee, hoe het te achterhalen dus ik ga alle opties die hier worden benoemd uitproberen. Of de dealer meewerkt weet ik nog niet. Maar na het verhaal over het stuur wat je wellicht eerder hebt gelezen in "het grote montecarlo topic" van 3 weken geleden, vertrouw ik ze niet echt meer.
 

GJS

Senior Member
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Mijn MIB2-Amundsen is voorzien van twee SD-slots. Verschil met MIB1 is dat die (voorzover ik weet) één slot had, maar wel een CD-speler die ik niet heb. Bij een MIB2 is bovendien in principe Smartlink mogelijk. Heb jij dat? Mijn auto is van oktober 2015. MIB2 is bij Octavia's ingebouwd vanaf wk 22 2015. Voor de Fabia weet ik dat niet.

Hoe weet jij dat je het soundsystem had moeten hebben?
 

Joske

Forumguru
Kijk op je VIN,

teken nummer 10 is normaal het bouwjaar

Code

Jaar Code Jaar Code Jaar
A 1980 L 1990 Y 2000 A 2010
B 1981 M 1991 1 2001 B 2011
C 1982 N 1992 2 2002 C 2012
D 1983 P 1993 3 2003 D 2013
E 1984 R 1994 4 2004 E 2014
F 1985 S 1995 5 2005 F 2015
G 1986 T 1996 6 2006 G 2016
H 1987 V 1997 7 2007 H 2017
J 1988 W 1998 8 2008 J 2018
K 1989 X 1999 9 2009 K 2019

Maar in mijn geval levert dat een 2015 op, dat zal het modeljaar dus zijn.. en niet het bouwjaar
 

Spierings

Forumguru
De letter of cijfer in het chassis nummer is het modeljaar.. en niet de productie datum..

Dealer kan de precieze productie datum in het systeem zien.. volgens mij staat dit nergens anders beschreven..
 

Cordoba

Forumguru
Ok duidelijk. Tips hoe dan wel achter het bouwjaar kan komen behalve bij de dealer navragen.

Er zitten uiteraard standaard al boxen in de achterdeur. Het probleem is alleen dat ik geen referentiekader heb van wat wel en geen surround pakket aan geluid geeft.

Ik heb (een poosje geleden) in de kennisbank een document geplaatst met alle info die je uit je chassisnummer (VIN) kunt halen, en het originele modeljaar zit daar ook bij.

Edit: ik zie dat Joske al iets vergelijkbaars heeft gepost.
 

rvbentum

Nieuw lid
Hoe weet jij dat je het soundsystem had moeten hebben?

Omdat de optie navi a €950e gepaard gaat met extra speakers (Skoda surround). Dit staat benoemd op de offerte en in de optielijst van de verschillende brochure's die ik heb gekregen. Maar op de offerte staat ook dat het navi fabriek AF is. Wat duidelijk niet het geval is en later is ingebouwd.

Achter het bouwjaar en VIN ben ik nog niet gegaan door hectiek gisteren. Maar super bedankt voor de reacties allen!
 
Mijn MIB2-Amundsen is voorzien van twee SD-slots. Verschil met MIB1 is dat die (voorzover ik weet) één slot had, maar wel een CD-speler die ik niet heb. Bij een MIB2 is bovendien in principe Smartlink mogelijk. Heb jij dat? Mijn auto is van oktober 2015. MIB2 is bij Octavia's ingebouwd vanaf wk 22 2015. Voor de Fabia weet ik dat niet.

Hoe weet jij dat je het soundsystem had moeten hebben?

HOE DAN :D Ik heb wél Smart Link, géén CD speler, Amundsen in een FC uit 12/16, en toch echt maar 1 SD kaart slot in m'n dashboardakstje.
 

rvbentum

Nieuw lid
HOE DAN :D Ik heb wél Smart Link, géén CD speler, Amundsen in een FC uit 12/16, en toch echt maar 1 SD kaart slot in m'n dashboardakstje.

hier exact hetzelfde. mijne komt uit 11-2016. MIB1 of 2 kan ik niet achter komen omdat het later is ingebouwd en dus niet op de sticker staat achterin de auto.
 

Rallye

Forumguru
@rvbentum In mijn vorige post had ik als onderscheidend tussen MIB1 en MiB2 de aanwezigheid van twee SD-slots benoemd (maar ik heb een Octavia). @LovelessNL geeft aan dat in een Fabia de MIB2 maar één slot heeft. Dan blijft als onderscheidend element de mogelijkheid tot Smartlink over, die de MIB2 wel, maar de MIB1 niet heeft. Ook heeft, zo bedenk ik mij nu, de MIB2 een groter scherm (zowel in de Fabia als in de Octavia zo neem ik aan).

IMG_0456.JPG IMG_0457.JPG

Ik ken je verhaal niet (leg eens uit of een linkje naar het bedoelde topic), maar waarom denk je dat de navi later is ingebouwd?
 

Fabia 123

Forumguru
1 De boxen in de achterdeur zitten in mijn Fabia Style Businessline onderaan aan de voorkant van de deur. De Fabia 3 heeft maximaal 6 boxen .De Fabia 1 en 2 maximaal 8.

2 Er zit 1 SD slot in voor de Mib 2 Amundsen en 1 USB ingang.
3 Bij mij belde de dealer dat de auto geproduceerd was.
 

Torquednb

Nieuw lid
Unit heeft 2 SD slots alleen zit de 2e verstopt achter het dashboardkastje. Waarom ze dat gedaan hebben weet ik niet...
Ik heb de navigatie sd in het 2e slot gepropt zodat het zichtbare slot vrij is voor muziek.
 
Bovenaan Onderaan