Cornerverlichting

wanderer

Senior Member
in Almelo is altijd wat te doen, soms springt het stoplicht op rood en soms springt het op groen....
H.Finkers
 

FredV

Banned
Off topic:
Heb iets dergelijks meegemaakt.
Staande gehouden, papierencontrole. Oom agent zag dat mn dagrijverlichting brandde.
Meneer, u krijgt een bekeuring, want rijden met mistlichten is onder deze weersomstandigheden (het was zonnig) verboden.
Dus uitgelegd. Oke, dus geen bekeuring. Riep oom agent z'n collega erbij, Kees, kijk eens, dit zijn nu die dagrijlampen waar ze het steeds over hebben. triest....
Pas gebeurd, enkele weken geleden.
 

Roco

Lid
Ik ga morgen ook naar Almelo!:winkie:
Gewoon om de agent te pesten....
haha, doe maar op donderdagavond(koopavond) rijdend vanaf straat de Oosteres via Rondeel naar de Oranjestraat. In het Rondeel zit de knik naar rechts.
Kunnen we niet een optocht maken ??:super::super:
 

piair1982

Forumguru
Meneer uw lamp is kapot.
dat hoor je ook zo vaak. Wordt er zelfs voor aangesproken als ik de auto parkeer.
 

Roco

Lid
Off topic:
Heb iets dergelijks meegemaakt.................
Pas gebeurd, enkele weken geleden.

het was toch niet echt je oom??

Tja, je kunt als agent ook om je heen kijken en bij de tijd blijven. Als ik maar even op de weg zit, dan zie ik veel van dit soort verlichting. is toch een makkie om dit in je hersenpan op te slaan ???
 

hemi24

Forumguru
Die jongens met de blauwe pet zijn gewoon onwetend of misschien zelfs wel een beetje jaloers, aangezien zij in Golfjes en Tourans (moeten) rijden ZONDER mistlichten... :grin:

Toelatingseis bij de politie is ook "kunnen tellen tot 10" dus ik denk dat ik maar een sollicitatiebrief ga sturen uit naam van m'n dochter van 2... :uitlachen:
Aangezien bonnen uitschrijven tegenwoordig ook met zo'n handheld gaat, hoeft ze toch niet te kunnen schrijven!




Wat hebben we het toch zwaar, want elke keer weer:
  • "Meneer, één van uw mistlichten is stuk!"
  • "Meneer, de lampen van uw geparkeerde auto branden nog!"
  • "Meneer, ..."
 

cvegreen

Forumguru
Ik heb zelf ook nog gezegd tegen een rijke meneer zo'n dikke 5 jaar geleden van zijn dikke mercedes "meneer je lichten branden nog" . Nu weet ik al een aantal jaar dat dit gewoon een comfort optie is , dus als ik dit al 5 jaar geleden al meegemaakt heb , zou je toch verwachten dat de agenten die dagelijks in het verkeer vertoeven dit toch al zouden moeten weten toch ? Dus gewoon lomperiken als je het mij vraagt of haatdragend , maar agenten mogen dit niet zijn toch ?
 

EdK

Forumguru
Waarom niet ?
Ook agenten zijn maar mensen met een eigen wagen en een gezin en schulden !
 
Yep.

@cvegreen
En vergeet niet, dat agenten vrijwel niet nageschoold worden.
Bezuiniging alom!

Daarnaast moet je ook niet te snel generaliseren en "de politie" wegzetten als "dombo's".
Zij moeten ook gewoon doen wat een korpsleiding voorschrijft.
 

Noord26

Forumguru
Wat ik hier tegenkom op straat van de politie is niet een voorbeeld van hoog-opgeleide personen; ook niet qua denkwijze.. Degene die dat wel hebben zitten bij de politie zitten meestal vrijwel altijd op een kantoorfunctie.

Vandaag wel het toppunt gehad van echte stomme politieagente. Ik reed een stukje door rood heen (voorste auto), omdat er een ambulance door moest en beide rijbanen vol stonden. Na even wachten, want het was nog steeds rood, kwam er van links een politieauto en die moest ik even volgen. De opmerking: "Mijnheer u bent verplicht uw rijgedrag aan te passen aan de omstandigheden, zodat u op tijd kunt stoppen voor een oranje of rood verkeerslicht bij deze gladheid."

Toen maar vriendelijk, doch zeer verontwaardigd, gemeld dat ik de volgende keer de ambulance wel expres op zou gaan houden bij de verkeerslichten als haar eigen man dringend hulp nodig zou hebben van de ambulance-broeders.

Ik voerde overigens wel mistlichten, om even terug te komen op cornerverlichting, en daarover werd niets gemeld. Want dat is volgens mij toegestaan bij stevige sneeuw. Het reed ook wel erg prettig met de mislampen aan moet ik zeggen bij dit beperkte zicht. Toch mis ik de Xenons wel..
 
Ik vind de opmerkingen hier wel een beetje ver gaan eerlijk gezegd, maar dat kan te maken hebben dat mijn vader die pet draagt die ons allemaal past...

Hoe kun je verwachten dat een politieagent precies weet waar de dagrijverlichting van elk model auto zit? Bovendien kan een politieagent ook niet ruiken of jij een model hebt waar toevallig cornerverlichting op zit...

Volgens mij vragen jullie het onredelijke van politiemensen. Mij mogen ze aanhouden met de opmerking dat mijn mistlichten aanstaan. Kleine moeite om ze even uit te leggen dat het om dagrijverlichting gaat. Dat kost je hooguit 5 minuten en er is weer een misverstand uit de wereld.

Uiteindelijk doen die mensen ook gewoon hun werk, help ze daar een beetje bij zou ik zeggen.
 

Roco

Lid
1 het is geen "aanhouden" maar "staande houden".
2 cornerverlichting brandt soms heel even met 2 lampen tegelijk en verder met 1 lamp. Dat is niet te overzien en juist een agent moet daarop alert zijn, als je expliciet mensen met mistlampen aan van de weg wilt hebben of bekeuren.
Als je je vak uitoefent moet je toch redelijk in dit soort zaken geschoold zijn en jezelf op de hoogte houden. En de cornerverlichting is er al jaren.
Je moet mensen die miskleunen niet verdedigen, dat doe ik ook niet met mensen uit mijn sector. Daar zitten ook minder goede bij. Je moet je dan ook niet persoonlijk voelen aangesproken vwb jouw vader.
Eén van mijn goede vrienden is motoragent, ik bedoel maar.
Enne...over mijn staande houding: Er stond nog een agent op die kruising en die keek tijdens het gesprek juist weg van ons en lichtjes omhoog.....zegt mij wel wat.
 
Voor ons is het wellicht allemaal logisch, er worden echter meer soorten auto's verkocht in Nederland. Het ene model heeft wel cornerverlichting, de ander niet. Vaak zit er binnen de reeks aan modellen die van één merk worden uitgebracht nog verschil in de uitvoeringen ook...

Uiteraard mag je van een agent verwachten dat hij/zij op de hoogte is van de laatste wet en regelgeving. Maar ook zij mogen een foutje (als je het al een "fout" kan noemen) maken vind ik, zolang ze dat zelf maar inzien zodra je uitlegd hoe de vork in de steel zit.

Dat stukje vriendelijkheid, of zal ik zeggen sociaal wenselijk gedrag, mist in Nederland.

Kijk alleen al naar de plek waar dagrijverlichting in verschillende automodellen zit, de ene keer in de koplampunit, dan weer naast de mistverlichting. Je kunt (vind ik) redelijkerwijs niet verwachten dat een politieagent dat voor ieder afzonderlijk automodel weet.
 

nomad

Senior Member
@roppie: Van een agent mag je niks verwachten. Je MOET verwachten dat ze op de hoogte zijn van de laatste regels. Als zij het niet weten wie dan wel ? En als ze twijfelen krijg je toch een bon, want dat is het makkelijkst toch ? Ga maar in bezwaar. Ik moet ook elke dag bijleren. Maar een beetje koffie drinken op het bureau en dan lekker met de Touran gaan flitsen, daar hoef je inderdaad niet veel voor te leren....
 

Roco

Lid
zinloze discussie zo.
Hij hoeft niet te weten WAAr het zit. Je kunt de aan-en uitgaande lampen op die manier herkennen en vergeet niet, hij praat en schrijft onder ede. Wat hij zegt geldt als de waarheid , ook bij gerecht. Ook al heb IK gelijk. Dan moet ie wel heeel zeker van z'n zaak zijn. Ik kom hier verder niet meer op terug, teveel off topic.
 
Eerlijk gezegd vind ik de discussie niet zinloos, het is eigenlijk best een interessante discussie. Maar ik geef je gelijk dat het een beetje off topic is.
 
Bovenaan Onderaan