controlle lampje motor electronica

Gieliovd

Forumguru
De correcte benaming is het motormanagement lampje.

Dit is een vervelend apparaat. Het enige dat je inderdaad kunt doen is richting dealer om hem te laten uitlezen.
 

Hetzer

Forumguru
Waarschijnlijk is het de sensor van de uitlaat die de bezine regelt.
Maar het lampje is weer uit moeten nu even afwachten.
Enig idee at dit gaat kosten ?


je zal toch nog wel garantei hebben , of is jouw F-2 net ouder dan 2 jaar.
 

Gieliovd

Forumguru
Waarschijnlijk is het de sensor van de uitlaat die de bezine regelt.
Maar het lampje is weer uit moeten nu even afwachten.
Enig idee at dit gaat kosten ?
Dat ding zal de ladbasonde zijn?

Hopen dat het een "sporadische" melding was en dat het voorbij is. Ze hebben nu je systeem gereset en de melding is er dus uit. Als het een echt probleem is heb je je lampje zo terug.

Probleem is als je ermee blijft doorrijden is dat je te rijk of te arm komt te rijden, slecht voor de motor, katalysator, portemonnee.

Garantie zou fijn zijn. Anders kost een sonde ook de wereld niet.

Succes!
 
Dat ding zal de ladbasonde zijn?

Hopen dat het een "sporadische" melding was en dat het voorbij is. Ze hebben nu je systeem gereset en de melding is er dus uit. Als het een echt probleem is heb je je lampje zo terug.

Probleem is als je ermee blijft doorrijden is dat je te rijk of te arm komt te rijden, slecht voor de motor, katalysator, portemonnee.

Garantie zou fijn zijn. Anders kost een sonde ook de wereld niet.

Succes!

Ehhhhm, de sonde is inderdaad de kosten niet.
Maar doorrrijden en de katalysator daardoor naar de k.... helpen kost al snel 1500 Euro (vervanging).
Het is maar dat U het weet.
Geef dus wel volledige en nuttige informatie / tips gentlemen bij reactie..

Claymore.
 

Gieliovd

Forumguru
Ja, dat klopt. Wat was er mis met mijn reactie?

Ik geef de gevolgen aan. Dat de katalysator het niet lekker vindt zag je in mijn reactie Claymore. En iets niet goed, gaat op den duur stuk!

Niet te agressief reageren alstublieft. Komt hard aan, zelfs 25000 km verderop. ;)
 

joergarms

Senior Member
Dat ding zal de ladbasonde zijn?


Probleem is als je ermee blijft doorrijden is dat je te rijk of te arm komt te rijden, slecht voor de motor, katalysator, portemonnee.

Succes!


Staat inderdaad duidelijk dat het niet goed is, lezen is dus ook een vak Claymore.:)
 
Staat inderdaad duidelijk dat het niet goed is, lezen is dus ook een vak Claymore.:)

Goeie middag meneer de beroepschauffeur.

"Bedankt" voor de "rustige" reactie en corrigerende woorden omtrend het "lezen is ook een vak".:shocked:

Na wat speurwerk is mij duidelijk geworden dat mijn opmerking "gewoon" bij de verkeerde naam is terechtgekomen, bij jou dus...... en dat was dus NIET de bedoeling (gebeurt ook wel eens bij de posterijen.....)
Om verdere discussies en voortzetting van wrevelige opmerkingen te voorkomen zal ik maar geen naam noemen van degene waaraan ik mijn opmerking wél had geadresseerd.

Het was tenslotte maar bedoeld als antwoord op een forumvraag van een desperate persoon die een probleem ervaart met een signaallampje.
En dan is het O zo belangrijk dat reacties op zo'n vraag volledig en correct zijn in verband met mogelijke vervolgschade door verkeerde adviezen, hoe goed bedoeld ook!.

Maar OK, ik weet hoe ik in het vervolg op dit forum moet oppassen met reageren, het schijnt namelijk mogelijk te zijn "agressie" in een mail te kunnen lezen .:crazy:
Huh ????? Agressie ????

Fijne dag verder, en Katjang.... veel succes en doe voorzichtig.
Greetings,
Claymore.
 

joergarms

Senior Member
Volgens mij is jouw opmerking niet bij mij aangekomen hoor!
Zo ervaar ik het tenminste niet.

Maarre, voordat we nog verder :ot: vliegen, de katalysator blijft dus een kwetsbaar ding, wegslopen dus, levert ook weer wat vermogen op.
 

Gieliovd

Forumguru
Een katvervanger plaatsen levert je dan wel weer problemen op bij de APK als ik mij niet vergis. Kan iemand dit aanvullen?
 
Bovenaan Onderaan