Contactstroom radio

mike92

Lid
Goedemiddag!
Even kort voorstellen;
ik ben Mike, en ben nu ruim 2 jaar in het bezig van een octavia uit 2001, elegance, 1.8t
Iets meer dan een maand geleden een nieuwe autoradio erin gedaan, niet veel bijzonders ofzo.
Maar afgelopen weekend deed 'ie t niet meer!
Na wat zoeken en meten blijkt dat ik ineens geen stroom meer heb op t gele kabeltje, die aan het contact verbonden is.
Ook voor de iso stekker is er al niets te meten(dus zit m niet in de stekker), en de zekering is ook nog goed.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Of eigenlijk meer: hoe kan ik dit op lossen?
Groetjes, Mike
 

Tachi

Actief lid
De gele draad hoort uit mijn hoofd bij S-contact. Heeft volgens mij een aparte zekering. Controleer die ook. Niet alleen visueel, maar meet die ook door met een multimeter.
Soms kan je visueel niet zien dat een platte zekering gesprongen is. Succes en welkom.
 

mike92

Lid
Ik kwam in 't lijstje in 't boekje niet iets tegen van 't contact...
Ga toch vandaag maar allen nalopen, maar hopelijk is het zo simpel dat 't toch een zekering is...
 

turboturbo

Forumguru
De 1.8 motoren waren er in 3 versies dacht ik; de non-turbo 1.8 20 klepper met 125pk en twee turbo versies; eentje met 150pk en een met 180pk (dat was de RS)
 
Laatst bewerkt:

vleier

Forumguru
oke dat is wel netjes haha. had ik eigenlijk niet verwacht. maar moet zeggen dat ik ook nog nooit een 1.8T gezien heb.

Best erg :bloos:
 

turboturbo

Forumguru
Ze zijn idd dun gezaaid.....

De broertjes Audi en VW Passat zie ik wel vaker met het type plaatje 1.8 of 1.8T rondrijden.....
 

vleier

Forumguru
Ze zijn idd dun gezaaid.....

De broertjes Audi en VW Passat zie ik wel vaker met het type plaatje 1.8 of 1.8T rondrijden.....

Dat klopt maar nu is dat juist een voordeel voor jullie. Jullie kunnen gewoon zeggen dat alles bij audio of Volkswagen weg komt en gewoon ermee wegkomen
 

Sjabba

Senior Member
Het is van oorsprong een Audi blok dacht ik. Ik zeg graag dat er hetzelfde blok in ligt als in de Audi TT. En dan lieg ik niet ;)
 
Bovenaan Onderaan