Condens in de lampen van Kamiq

Nico49

Nieuw lid
In mijn Kamiq (juni 2020) heb ik onlangs condens waargenomen achter de verlichting. Dit betreft zowel achter het kunststof van de richtingaanwijzer als in de hoofdverlichting onder. De condens is in beide lampen zowel aan de linker- als de rechterkant.
Ik heb contact gehad met de dealer maar die deelt mee dat er niet tegen te doen is en dat dit met name voorkomt bij LED verlichting.

Hebben anderen hier ook ervaring mee en belangrijker, heeft dit invloed op de lichtkwaliteit en de levensduur van de lampen? 20210323_153306.jpg 20210323_153255.jpg
 

Tees

Donateur
Heb je de zoekfunctie al gebruikt? Er zijn volop posts en topics hier geweest voor allerlei soorten auto's. Ja het komt veelvuldig voor bij LED koplampen vanwege de verminderde warmteontwikkeling, en je kan er weinig tegen doen. Zolang het lichtbeeld niet verregaand verstoord wordt, is het toegestaan en doet de dealer er niets aan.
 

Nico49

Nieuw lid
Ik hou de ontwikkelingen in de gaten. Ben benieuwd of het vanzelf weer wegtrekt. Ik moet zeggen dat ik dat met al mijn vorige auto's niet heb meegemaakt.
 

EdK

Forumguru
dat ik dat met al mijn vorige auto's niet heb meegemaakt.
Tsja dat waren halogeen of xenon en die produceren veel meer warmte waardoor de condens zo is verdwenen.
En dat is nadeel van LED, deze produceert wat minder warmte en blijft dus de condens met dit soort dagen wat langer hangen
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
dit kwam op een andere manier als reactie van Willemhans gisteren om 19:12 uur:
Mijn Kamiq ook van 2020 heeft hetzelfde probleem. Vocht achter het koplamp glas. De schade komt pas op lange termijn. Dit mag niet voorkomen.
 

hemi24

Forumguru
is dat een mening, of wordt dit verder ook nog ergens gefundeerd ..?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bakkertje

Forumguru
Zolang er geen druppel vorming is doet een dealer er niets aan..
Heb het ook gehad bij mijn vorige Passat in de winter en het trekt vanzelf weer weg.
 

Monte Deppy

Forumguru
Gelukkig heb ik dit magische producteigenschap ook, was al bang dat ik de enige was.
Maar bij onze Fabia is het ook zo bij beide koplampen. Trekt iig vanzelf weer weg.
 

Tees

Donateur
Zo zitten er tóch nog voordelen aan ouderwetsche halogeenlampen...schrale troost is dat andere merken ook problemen hiermee hebben.
 

Monte Deppy

Forumguru
Ik ervaar het nog niet als een probleem, hoewel ik het esthetisch gezien wat minder vind.

Zolang het wegtrekt en binnenzijde niet zijknat wordt dan kan ik er wel mee leven.
 

PatC76

Actief lid
Mijn auto is 2 weken oud. Ik vind het maar niks. Vraag me ook af of je straks ook geen strepen krijgt vanuit de binnenkant.
 

Monte Deppy

Forumguru
Ach een Skoda met goudvissen in de koplamp heeft natuurlijk ook wel weer wat.....:lezen:

Heb wel een een Renault megane met water in het achterlicht gehad, was goed waterdicht zodra het water erin zat kwam het er ook niet meer uit:)

Ik vond de vissen destijds te duur en de ruimte ook wat te klein, de dierenvriend die ik ben!:tegek:
 
Bovenaan Onderaan