Condens in beide koplampen

Pk8

Nieuw lid
Onze Karoq is bijna 4 jaar oud. Plots verschijnen er bij beide koplampen scheurtjes waardoor er condens in de lampen achterblijft. Zijn hier meer mensen die dit probleem hebben?
 

Pk8

Nieuw lid
Dank voor je reactie. Bij deze wat foto's. Zit dus precies eender aan andere kant C39AC289-A0D0-4708-84FB-B452B82024E7.jpeg
 

Bijlagen

  • C0205DC5-9AB4-46F4-AA4E-829484E82805.jpeg
    C0205DC5-9AB4-46F4-AA4E-829484E82805.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 39

Japanese Power

Donateur
Zozo, dat is niet normaal. Ben benieuwd wat de dealer daarvan zegt. Is dit aan beide kanten het geval? Lijkt of de hele lampunit onder spanning staat gedurende een langere tijd. Dit mag nooit gebeuren. Of is de voorzijde van je auto hersteld vanwege een lichte aanrijding de afgelopen 4 jaar. Maar deze barsten verklaren ook het condens in je hele unit.
 

Pk8

Nieuw lid
Nee onze auto heeft geen enkele schade gehad. Wij zijn ook van mening dat dit een gevalletje te hoge spanning is. Skoda Nederland ziet dit echter niet zo. Er zijn foto's door dealer gemaakt en opgestuurd naar skoda. Skoda zegt dit probleem niet te kennen . Uit coulance willen de dealer als ook Skoda een deel vergoeden. Hier zijn wij het niet over eens aangezien er geen reden is geweest waardoor dit probleem is ontstaan.
We zijn dus echt benieuwd of er meer Karoq of Kodiaq rijders zijn die dit probleem na bijna 4 jaar hebben.
 

EdK

Forumguru
Skoda zegt dit probleem niet te kennen .
Jonge jonge hoe krijg je iemand zijn haren recht overeind !!!?
Als het inderdaad nog nooit is voorgevallen , dan zou je toch als importeur niet moeilijk moeten doen en er gewoon 2 nieuwe units inzetten.
Helemaal als er geen lak of plaatschade rondom de units te bekennen is !
Units zijn gewoon onder spanning gemonteerd, en dan door temp verschillen en trillingen gaat dit op de onder spanning zijnde punten scheuren.
Heb dit wel eens gezien met kaartlezers, waren met parkers vastgezet in het kunststof en na 2 a 3 seizoenen kwamen er ook scheuren in het kunststof.
Ze zijn ze daarna gaan tappen met M4 en hierna is het scheuren nooit meer voorgekomen.

Dus meebetalen in dit verhaal ?
Laat hun beide ( dealer en PON ) maar eens stoer doen en het kosteloos vervangen
 

Cordoba

Forumguru
Het typische is dat dit enkel aan de randen is te zien, ik ken wel het verschijnsel van sterretjes/scheurtjes in de lampen nadat ze ooit ontvet zijn met alcohol. Dat laatste is een verschijnsel dat je ziet bij auto's van het Vagconcern van na pakweg 2015, en diverse merken en modellen, dus ik ga er vanuit dat dit bij allemaal zo is. Oorzaak is waarschijnlijk een andere kunststof voor de lampunits die blijkbaar geen alcohol verdraagt, maar de schade zie je pas maanden later verschijnen.
 

Pk8

Nieuw lid
Onze auto wordt met autoshampoo gereinigd. Er komt geen alcoholhoudende ontvetten aan te pas.
 

ertromp

Forumguru
De Octavia 2 FL had een hele serie waarvan het 3e remlicht dit soort barstjes kreeg en was gewoon een productie fout die netjes onder garantie vervangen werd ook na meerdere jaren. Was zelfs een zogenaamd TPI blad van terug te vinden in ERWIN Skoda.
Daar kun je op basis van je VIN nummer zien welke gebreken erkend worden door Skoda. Wellicht daar kijken.
Ook de achterlichten van mijn Sejat Leon kregen na enkele jaren barstjes in de achterlichten vergelijkbaar met de barstjes in de koplampen van de Karoq. Was ook een TPI van en ondanks dat mijn auto niet door de dealert onderhouden wordt kreeg ik netjes voor beide kanten nieuwe lampunits.
Is puur een productie gerelateerd probleem.
 

Beauri

Forumguru
De mijne wordt over een maandje of 8 ook 4 jaar, zal hem vanaf nu wat vaker in de lichtgevende ogen gaan kijken, al zal ik weinig recht van spreken hebben omdat ik er een paar zogenaamde booskijkers op heb laten plakken.

Wat zijn overigens de kosten van een nieuwe lampenset als je deze zelf mag betalen omdat PON weer eens vind dat niet onder de garantie zou vallen?

Oh, @Pk8 zou me nog even voorstellen, dat is op dit forum een dingetje dat men waardeert.
 
Bovenaan Onderaan