Condens in achteruitrijcamera

Sinds een paar weken is het beeld van de achteruitrijcamera wazig, en hoe kouder en vochtiger, hoe waziger, ook als is de lens aan de buitenkant schoon.
Zit er dan condens in? En hoe krijg je dat er terug uit?
 

Antera

Donateur
Je kan hem demonteren en kijken of je hem open kan maken maar vrees dat dat weinig za brengen. Je camera is defect en je zal een nieuwe moeten aanschaffen. Heb eventueel nog wel een Low camera liggen als je die er ook in hebt zitten
 

EdK

Forumguru
Onlangs ook beeld problemen met de achteruit rij camera !
S'avonds totaal geen beeld op de rij lichten van achterligger op parkeerplaats.
Had een nieuwe besteld in Tsjechië en toen deze in bestelling was was na een week het beeld gewoon weer goed.
En dat is hij de laatste 2 maanden ook gebleven !
Doordat er met leverancier en de posterijen iets niet goed ging is bestelde camera nooit aangekomen en kreeg ik mail van verkoper die melde dat hij hem weer had ontvangen.
En de vraag wat nu te doen ? bestelling geannuleerd uiteindelijk en netjes de euries weer terug op rekening.
Dus zou zeggen kijk het even nog aan , kans is aanwezig dat hij opeens weer als vanouds gaar werken...
 
Even een update: net als bij @EdK is het probleem vanzelf verdwenen en is de camera een hele tijd goed geweest. Onlangs echter zag ik er weer helemaal niets meer door, buiten een waas. Net als vorige keer had het daarvoor gevroren, dus ik vermoed dat dat de aanleiding zou kunnen zijn.
Volgende maand gaat hij binnen in de garage voor de vervanging van de SOS-module en dan laat ik hen er toch even naar kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Na die ene keer heb ik er nooit meer last van gehad tot moment van inleveren.
Nu een kleine 2 maanden op de Fab4 er weer één zitten , en tot heden geen last nog gehad van dat verschijnsel.
Ja oké soms moet ik de lens even schoonvegen als het weer eens niet regent......
 
Bovenaan Onderaan