Concurrent voor de Octavia RS Combi: Ford Focus ST

Volvo940

Nieuw lid
Ik vind die Ford niet lelijk eigenlijk.

Enige reden waarom ik hem niet zou nemen is bouwkwaliteit, je wéét dat binnen de 2 jaar het glimmende van de plastic af is en alles begint te rammelen. Ben ook niet kapot van de Skoda...

Zou privé eerder een sportieve V40 of tweedehandse Honda S2000 nemen of zo (een échte sportwagen) voor dat geld en een grotere wagen erbij kopen (gewone O2). 2 voor de prijs van één :D
 

michelover

Forumguru
Een echte sportwagen heeft een Porsche/Ferrari/Lamborghini/Aston Martin badge op de motorkap. De rest zijn leuk bedoelde sportive wagens, maar zeker geen sportwagens. En een Volvo sportwagen noemen???
 

sitechris

Donateur
Ook in het gewone segment heb je sportieve en minder sportieve auto's. De Megane RS is meest hardcore sportief. De Volvo V40 staat imo aan de andere kant van de ladder. Dat is gewoon een comfortabele cruiser, maar zeker geen hot hatch. Niet in de verste verte.
 
E

Ex-lid 2926

Porsche, Lamborghini, Ferrari en Aston Martin zijn sportwagens. Met de prijskaartjes die aan deze auto's hangen is het niet zo'n kunst om een goede sportauto te bouwen. Een betaalbare sportauto bouwen vind ik een echte (sport)prestatie. En dan denk ik aan een Honda S2000 (helaas uit productie), de huidige Toyota GT86 (of zusje Subaru), Mazda MX5. Allemaal Aziaten. De Audi TT(S) hoort misschien ook nog in het rijtje, maar is eigenlijk al niet meer betaalbaar. Alfa had ook altijd een reputatie in dit segment en heel vroeger een paar Britse merken. De Peugeot RCZ? Erg mooi, maar is het een sportwagen?
 

hemi24

Forumguru
Een V40... :ahum:

Da's een Focus met een IKEA interieur.... :bye:


Ho, ho, dat Ikea-hout is nog altijd een meerprijs!!! :rolleyes:


Schijnt volgens de diverse tests ook goed te rijden trouwens die nieuwe V40, maar ik verwacht er vooralsnog qua binnenruimte weinig van. V60 is van binnen al krap als je de ruimte van een O2 gewend bent!
 

Volvo940

Nieuw lid
Rijdt goed de V40, heb hem testgereden want was een alternatief voor de Superb in onze carlist.

Enige nadeel is, als je ruimte nodig hebt, dat de V40 dat niet in overvloed heeft. Kwa zitruimte is het vooraan wel goed, achteraan voor 2 volwassenen ook, maar het is krap.

Een V40 koop je ook niet voor de ruimte maar voor de looks en rij-eigenschappen, voor de ruimte moet je idd naar een V70 kijken.

Looks zijn persoonlijk, maar ik vind hem er wel erg goed uitzien. Het interieur is ook helemaal niet IKEA, erg degelijk afgewerkt, stevige materialen, in alle reviews omschreven als zeer degelijk, ik heb al verschillende volvo's gehad en bouwkwaliteit moet niet onderdoen voor Duitsers (of tsjechen)...ik begrijp niet echt waar je opmerking 'IKEA' vandaan komt. Of was het positief bedoeld, met relatief weinig ruimte toch iets knap doen?

Volvo V40 wordt ook in België gemaakt, mogen we dus toch wel trots op zijn, elke V40 gelijk waar ter wereld komt uit Oost Vlaanderen, ik zie dagelijks de vrachtwagens passeren :D

Terug ontopic nu:rockon:
 

Rallye

Forumguru
Terug on topic: de ST. Ik heb er eerder dit jaar wel aan zitten denken, maar inderdaad, dat dashboard. Verder vind ik de Focus, als is er ook de C-max, wat hoog. Ook had ik weinig vertrouwen in de zitpositie (in de meeste Focussen vind ik de stoel veel te hoog staan, zelfs in de vorige RS). Dat laatste lijkt overigens, gezien de testen, mee te vallen. Ik vind de RS Station overigens wel mooier dan de vijfdeurs, maar dat geldt wat mij betreft ook voor de Octavia. Verder is de prijs van de Focus erg aantrekkelijk vergeleken met de Octavia RS.

Nu je de Focus wat vaker ziet rijden valt mij wel de bouwkwaliteit op, of meer het gebrek daaraan. De wat luxere versies hebben een chromstrip onder de zijramen. Ik heb al een paar keer gezien dat deze strip, die doorloopt van de voor naar de achterdeur, niet mooi aansluit. Erg lelijk.
 
Bovenaan Onderaan