Coming- & Leaving home + Rain/Light sensor + Corner-lights?

MacManiac78

Forumguru
Ik heb een mooi stuk gelezen hoe een RLS achteraf ingebouwd kan worden.

Deze LINK die ik vond is dan wel engelstalig, maar goed van beeldmateriaal voorzien.

Daarnaast heb ik gelezen dat als de standaard LightSwitch vervangen wordt met de EURO LIGHT SWITCH die de functie 'auto' bevat, dat Coming- & Leaving home nu wel via VCDS is aan te sturen.

Met deze opties aanwezig zou ook Corner-Lights geactiveerd kunnen worden.

Ik heb contact opgenomen met Ross-Tech, zij beweerden dat de PQ25 BCM de opties niet ondersteund. De PQ35 BCM zou aanwezig moeten zijn.
Ik heb hen gewezen op de Seat 6J. De Seat 6J heeft eveneens de PQ25 BCM die deze functies wel ondersteunt. Het ligt dus niet aan de BCM, maar mogelijk aan enkele ontbrekende toeters en bellen.

De dimmende binnenspiegel zal me aan m'n derriere oxideren, maar de rest lijkt me best aardig.
Is hier toevallig een monteur o.i.d. aanwezig die dit verhaal kan toelichten, kan aanvullen of... gemotiveerd kan afschieten?
 

Noord26

Forumguru
Corner verlichting is mij niet gelukt om werkend te krijgen. Ik heb het vermoeden dat het komt omdat een stuurhoeksensor ontbreekt op de auto. Coming home, zoals je weet, kun je wel werkend krijgen. Leaving home kom ik geen wijs uit.. Voor automatische verlichting heb je zeker een andere schakelaar nodig om dit te kunnen doen.
 

MacManiac78

Forumguru
Noord, de stuurhoeksensor is wel aanwezig. Anders kan je ESP niet werken. De auto moet immers weten naar welke hoek er gereden wordt. Daarnaast moet VCDS de sensor ook vinden.
 

Noord26

Forumguru
ESP werkt toch op de ABS-sensoren? Als er wel een stuurhoeksensor aanwezig is zouden corner-lights het wel moeten doen?
 

MacManiac78

Forumguru
Dat is dus niet waar want de Seat heeft exact dezelfde module PQ25 BCM. En daarop werken de cornerlights wel.
 

MarijntjeTDI

Actief lid
Bij mij ging het met de originele BNM (my 2005) niet. Na het inbouwen van een 30 bit highline kon ik het wel. Hangt dus af van highline en aantal bits in de module.

En leaving home is toch ook gewoon te programmeren middels vagcom? staat op de site van gerrit speek.

Heb dit bij een maat zijn Golf V zonder sensor beiden (CH/LH) aangezet.
 

Antera

Donateur
Zover mij bekend kan dit gewoon geactiveerd worden en word niet door de lichtschakelaar geregeld maar door de boardnetmodule.
 

Noord26

Forumguru
Je kan het idd activeren, de corner-lights, maar dan krijg je meteen een foutmelding op je dashboard dat er een lampje stuk is.
 

MacManiac78

Forumguru
Nu lopen 2 verhalen door elkaar.
Corner functie aanzetten resulteerd meteen een lampstoring, correct. Mogelijk komt dit door een gedeeld bitje met de mistlampen & DRL's. De Seat 6J heeft dezelfde module en daarop werkt het wel. Het ligt dus niet aan de module. (Tenzij er inderdaad een verschil is tussen het aantal bit's in verschillende PQ25 BCM modules).
Coming- & leaving home kan inderdaad ook aangevinkt worden, geeft ook geen lampstoring... maar werkt aldus meerdere verhalen op het internet niet omdat de schakelaar geen auto stand heeft.
 
Bovenaan Onderaan