Comfort 19 vs 18 inch in PHEV

Briar

Nieuw lid
Gister proefrit gemaakt in Combi IV PHEV occassion, op 225/40R19 velgset. Leek ons echter behoorlijk stugger aan te voelen dan eerdere proefritten in een PHEV (met standaard 225/45R18) en onze huidige Combi (205/55R16). Kan het verschil tussen 18 en 19 inch zo'n verschil geven bij dit model? Kwestie van wennen? Voor ons comfort belangrijker dan uiterlijk.

leon-cupra

Forumguru
Gaat idd een verschil geven, maar ook van groot belang is de weg zelf. Proefrit met de 19” zal op een andere locatie zijn dan met de 18”. Mss slechtere wegen.
Heb je een mooie vlakke baan ga je amper verschil merken, heb je zo een baan met betonplaten (zoals we er hier in BE veel hebben) dan merk je enorm het verschil (ophanging doet ook heel veel).

Als comfort het belangrijkste is, tja , dan is het heel simpel. Hoe meer band, hoe comfortabeler.

De O3 combi stond op 18. Die verkocht en toen 17 gemonteerd. Comfortabeler. Nu de O4, die iwam met 19. Ik dacht een stug ding te krijgen. Maar net zo comfortabel dan mn O3 op 17…? Er zaten winterbanden op de O4. Die vervangen voor allseasons, die zijn iets slapper, dus ietsje meer demping nu op de banden.

haassie

Forumguru
Ik heb 19” velgen met zomerbanden en 17” winter….zit echt een aanzienlijk verschil tussen qua comfort en looks…19” ziet er geweldig uit maar de 17” winnen het toch echt qua comfort. Af en toe lijkt het of je met 19” op een wasbord rijdt Lijkt wel of nieuwe wegen zo‘n soort ribbel in de breedte hebben. Met zonneklep omlaag zie je die trilling ook. Wisselen voor achter geen verschil, heb de banden ook al met roadforce laten balanceren, omdat ik van mening ben je dit niet zou moeten voelen, en velgen toch echt recht….ik zou zeker voor 18” gaan. Ik ga zelf nog maar eens kijken of er wat rubbers in armen of anders vv moeten worden…

Arjan1985

Forumguru
Of zoals vroeger gewoon 17 of 18 inch met knetter hoge wangen banden eronder. Kom je alleen niet lekker uit met je snelheidsaanduiding. Wel meteen dat gat tussen je banden en wielkasten opgevuld. En zwalken iets meer. Op het werk hadden we tot een jaar geleden een Volvo XC70. Reed heel comfortabel.

Bovenaan Onderaan