Combinatie mObridge-Amundsen niet echt goed werkend?

Zelf vrijdag mijn octavia in ontvangst mogen nemen. Echter de dealer (verkoper) kon mij niet vertellen welke carkit module er nu was gemonteerd op de amundsen.

Echter ik heb met elke telefoon wel dezelfde problemen als in het begin beschreven. Via de MDF doet alles prima echter de phone op de amundsen knop wil soms niet het phone menu tonen en alleen mute geven. Als het menu het dan wel doet krijg ik geen telefoonboek. Of zoals eerder beschreven krijg ik ook de melding "Telefoonboek niet ondersteund door telefoon ". Tevens wordt veelvuldig de connectie verbroken en hierna gelijk weer verbonden.

Als ik in het mdf de versie op zoek vind ik 0.0.9.10. Maar ik kan nergens mObridge vinden.
Kan iemand mij vertellen of het hier om een echte mObridge gaat en als dit het geval is is het mogelijk om zelf de versie 1.0.1 of 0.0.9.15 waar het schijnbaar wel mee werkt te verkrijgen.
 

mbaltus

Nieuw lid
Hi tdekoning,
Als je vanaf de mObridge website de Update tool download en op een laptop met Bluetooth ondersteuning zet, dan kun je verbinden met de carkit (als het inderdaad een mObridge is). Ik heb zelf versie 1.0.1 van de firmware en geen enkel probleem meer (een kopietje kan ik je toesturen als je me DM't).

Op zich al er versie 0.9.10 staat, denk ik dat je inderdaad wel een mObridge hebt (die bij mij Skoda Premium Carkit heet en als accessoire besteld is bij Skoda, maar door de dealer is ingebouwd).
 
@mbaltus. Serieus bedankt. De versie 1.0.1 er net opgezet. Na het afsluiten van de update software werd de amundsen gereboot en daarna gelijk connectie met de telefoon en een goed werkende integratie dus ook met het telefoonboek.

Moet nog langs de dealer van de week om de mdi kabel op te halen misschien daar de verkoper even updaten :).
 

tomson

Nieuw lid
Sorry om dit oude topic een schop te geven. Ik wilde alleen geen nieuw topic openen over dit onderwerp (laat maar even weten als dat de voorkeur heeft).

Ik heb de verschillende topics over de Amundsen icm mObridge doorgelezen. De conclusie lijkt te zijn als beide systemen voorzien van de nieuwe firmware er geen problemen zijn. Wat is erg opvallend vond in de prijslijst van de Octavia Businessline (model 2012): "bediening verloopt via het Skoda Bolero of Columbus audiosysteem dan wel via het multifunctionele stuurwiel i.c.m. met het MaxiDOT display". Het ontbreken van het woord Amundsen in deze zin stelde mij niet echt gerust ;)

Kan iemand mij bevestigen of er beperkingen zijn met de combinatie Amundsen - mObridge indien je nu een nieuwe O2 combi koopt? Ik heb eigenlijk geen zin in gedoe en betaal liever een beetje meer bijtelling indien het af-fabriek bluetooth systeem beter werkt.
 
Bovenaan Onderaan