Combinatie lederen bekleding met stiksels en logo

El Fuego

Senior Member
Ik heb mijn Racing Blue Octavia Combi Greenline BL besteld met achteraf ingebouwde nappaleer zwart. Bij het bestellen doorgegeven witte stiksels (ook de dwarsnaden) en het Skoda-logo opgenomen bovenaan de rugleuning. Door verschillende plaatjes hier op het forum toch weer aan het twijfelen geslagen. Ik zat nu te denken om de stiksels over dwars (dus het zitvlak en rugleuning dwars) zwart te houden en deze delen met geperforeerd leer uit te voeren. De wangen blijven dan gewoon nappa. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Dan het logo. Ik heb twee foto's bijgevoegd zoals ik deze doorgestuurd heb gekregen van de dealer. Naar aanleiding hiervan gekozen voor het groen-zwart-witte logo. Nu geeft de dealer opeens aan dat dit het oude Skoda-logo is. Ik heb hem nog niet te pakken kunnen krijgen, maar ik neem aan dat hij bedoelt ten opzichte van de emblemen zoals deze tegenwoordig op een Skoda zitten. Het logo zelf komt namelijk volledig overeen met de logo's zoals deze op website, brochures, etc is te vinden. Dus dit lijkt me het actuele logo?

Als ik voor geperforeerd leer ga zat ik er aan te denken het logo volledig in wit te nemen. Alleen komen de kleuren van het logo dan een stuk minder mooi uit. Is wel wat rustiger, ook ten opzichte van het Racing Blue. Wellicht is stansen ook nog een optie, weet alleen niet of dat kan. Graag jullie advies.
 

Bijlagen

  • Logo Skoda.png
    Logo Skoda.png
    406,5 KB · Weergaven: 59
  • Logo Skoda wit.png
    Logo Skoda wit.png
    502,4 KB · Weergaven: 60

MRNX

Forumguru
Tsja. ... De stiksels weet ik niet, ligt er een beetje aan hoeveel dwarsnaden er zijn. Als dit er veel zijn, lijkt me dat best druk met witte stiksels.

Logo is in beide gevallen qua ontwerp het nieuwe logo, alleen is die eerste in de originele skoda kleur. Bij een blauwe auto zou ik gaan voor de witte, maar dan wel met een cirkel eromheen..... Dit terwijl ik het groene logo op zich mooier vind.

Keuzes keuzes......
 

Remakil

Forumguru
Geperforeerd leer is niet mijn ding, zeker niet als je jonge kids hebt. Dat is vragen om vuil in je leer en uit die gaatjes verdwijnt het niet zo snel...
 

El Fuego

Senior Member
Van jonge kids geen last. Zit 95% van de tijd alleen in de auto. Komt in ieder geval een cirkel om het logo. Het zijn de standaard stoelen van een Greenline Business, dus (uit het hoofd) iets van totaal 7-8 dwarsnaden.
 

Joske

Forumguru
Het "oude" logo dat de dealer bedoelt is idd hetgeen je op de auto's ziet, maar Škoda zelf als bedrijf blijft verder gaan met het groene logo als uithangbord.
 

Altos

Banned
Ik vind de logo's echt helemaal fout, maargoed, ieder z'n ding natuurlijk.
Geperforeerd leder vind ik wel mooi, zeker bij de sportieve RACE blue kleur ;)
 

El Fuego

Senior Member
Ik heb vandaag mijn definitieve keuze aan de dealer doorgegeven. Zwart nappaleer met witte stiksels. Geperforeerd zitvlak en ruggedeelte met zwarte stiksels. Skodalogo gestanst op schouderhoogte. Wordt volgens mij wel gaaf!
 

ertromp

Forumguru
Ik ben reuze benieuwd! Gestanst vind ik persoonlijk mooier als gestikt. De foto's volgen hier wel neem ik aan :D
 

El Fuego

Senior Member
Uiteraard! Als El Octavia op de oprit staat gaan we 'm van binnen en buiten op de gevoelige plaat vastleggen. Hier al iemand foto's van een gestanst Skoda-logo in (zwart) leer?
 

lugolux78

Forumguru
full
 

El Fuego

Senior Member
gaaf hoor! Sportstoelen zijn toch wel een stuk mooier dan die standaard Greenlines... Maar goed, je kunt niet alles hebben als je 14% wilt.
 
Bovenaan Onderaan