Columbus zelf verwijderen.

lock

Actief lid
Hallo,

AAngezien in bijna op vakantie ga wil ik mijn columbus uit mijn auto halen voor de tijd dat ik weg ben.
De dealer rekent hier ongeveer 50 euro voor. En ook weer voor het terug zetten.
Nou lijkt het me vrij simpel, aangezien de gemiddelde dief het in 30 sec doet.

Het frame heb ik al los kunnen krijgen. Weet iemand of de schroeven zo los kunnen?

groet
 

Bakkertje

Forumguru
Zorg wel dat je de code hebt, anders moet je na je vakantie alsnog naar je dealer om het toestel te activeren.
(even ervan uitgaande dat je naar het buitenland gaat) Is het in het buitenland ook zo erg met de diefstallen? Ik dacht dat het iets typisch Nederlands is..?
 

hemi24

Forumguru
Code heb je niet nodig als je maar even goed "afsluit":

  1. Radio "uit";
  2. Auto van contact;
  3. Radio verwijderen;
Op die manier communiceren beide onderdelen met elkaar en blijft de code behouden.
Bij mijn vorige O2 de Cruise-navigatie vervangen door een Nexus; Bij inleveren leaseauto Nexus weer verkocht via MP en de Cruise er weer ingezet: geen code nodig.
Bij het monteren van een dension gateway de verkeerde volgorde aangehouden, en toen vroeg het systeem wel om de code...
 

Huyzen

Lid
let op dat je het airbag-stekkertje in het frame laat zitten, anders krijg je een brandend airbag-probleemlampje. Erin en eruit is makkelijk, je moet alleen even goed kijken hoe de stekkers los gaan. Inderdaad, eerst contact. Hij onthoudt alle instellingen als het goed is.
 

lock

Actief lid
Ik ga met het vliegtuig. Anders had ik hem er wel in gelaten. Ben als de dood dat iemand anders hem leent als ik weg ben en daarna niet meer terug brengt.
 
Bovenaan Onderaan