Columbus vs. Discover Pro

s_janssen

Actief lid
Vraagje: ik heb een Superb Style Businessline in bestelling, met dus het Columbus navi. De Skoda versie van de Discover Pro van VW. Toch? Zit hier dan ook de Car-net mogelijkheid in om met je Smartphone of simkaart online verkeersinfo op je navi te krijgen? Of is dat alleen bij VW?
Thx

plas0108

Forumguru
Helaas is dat bij de Columbus niet mogelijk, viel mij ook tegen toen ik de Style Business geleverd kreeg.

D

Deleted member 20094

Er moet toch ergens verschil zitten tussen VW en Skoda:D

DavidV

Forumguru
Ik rij nu 2 weken met een SIM kaart in mijn Superb rond, en buiten dat je met een Ipad nu op zijn Wifi netwerk kan verbinden en surfen, heb ik nog geen enkele meerwaarde gemerkt. Iemand anders wel ?

plas0108

Forumguru
Het enige handige is dat als je via de Media Command app op je telefoon of tablet bent verbonden met de Columbus makelijk via Google of Google Earth een nieuwe besteming kan vinden en invoeren. Verder helaas geen extra functies gevonden. Best wel een teleurstelling vergeleken met de funkties in de VW Passat.

s_janssen

Actief lid
hmmm...dat is wel teleurstellend, ik had de indruk dat al die systemen gelijk zouden zijn. Ik heb ook niks in de VCDS mogelijkheden gezien om iets aan te passen. Zouden ze dan fysiek ook anders zijn? Zijn er nog meer verschillen met de VW variant?

bonyuri

Actief lid
Ik denk dat het touchscreen (en alles erachter) vrij gelijk is, maar dat de verschillen zitten in de boordcomputer/whatever het is die in het opbergkastje voor de bijrijder zit...

Rallye

Forumguru
Wellicht hebje ook beter bereik/ontvangst omdat je op de antenne van de auto zit en niet op die van je mobiele device in de auto?

Tuulster

Forumguru
Ik rij nu 2 weken met een SIM kaart in mijn Superb rond, en buiten dat je met een Ipad nu op zijn Wifi netwerk kan verbinden en surfen, heb ik nog geen enkele meerwaarde gemerkt. Iemand anders wel ?
De kids achterin vinden het prachtig, kunnen heerlijk onbeperkt Youtube leegtrekken op hun Ipads, tijdens de lange ritten.....:thumbsup:

Nu heb ik me er helemaal nog niet in verdiept, dus met het risico domme vragen te stellen :D. Is zo'n Simkaart voor 4g in de auto een apart abonnement of kun je gewoon een extra simkaart bij je tel abbonnement vragen.. En wat kost het om de kids onbeperkt toegang tot Youtube te gunnen?

Rij met enige regelmaat in het buitenland, dat is dan gewoon extra kosten voor roaming toch?

bonyuri

Actief lid
Je kunt gewoon hetzelfde kaartje als van je huidige abo gebruiken, maar dan moet je dat wel "activeren"
Bij KPN kan dat schijnbaar niet

Makkelijker is dus gewoon een prepaid simkaart pakken.
Maar als ik eerlijk ben:
Ik zet op mijn iPhone gewoon "Hotspot" aan en dan heb je precies dezelfde functionaliteit :D

gdisselkoen

Forumguru
Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn bij andere providers, maar prive zit ik bij T-Mobile. Ik heb al sinds jaar en dag een duosimkaart. 1 voor in de telefoon, en 1 voor in de UMTS stick die ik gebruik voor mijn laptop voor het geval er geen WiFi beschikbaar is.

Sinds enige tijd heeft T-Mobile de MB verdeler, kun je max 2 extra SIM kaarten aanvragen waarmee je je databundel kunt gebruiken op meerdere devices. Deze SIM kaarten hebben een eigen nummer (begint met 0970) en zijn alleen geschikt voor data. Je betaald eenmalig €15,00 voor de MB verdeler.

Nadeel van een duosimkaart is, dat er maar 1 tegelijk actief kan zijn op het netwerk. Voor mij geen probleem.
Met de MB verdeler heb je dat niet. Heb nu 2 extra SIM kaarten aangeschaft, 1 voor in de auto en 1 voor in de router thuis als backup voor de vaste internet verbinding.

Wat de mogelijkheden bij andere providers zijn weet ik niet. Ik denk dat je het beste kunt informeren naar de mogelijkheden bij je eigen provider. Pas wel op met data gebruik in het buitenland, dit kan aardig in de papieren lopen.

RefleCs

Forumguru
En als je wat langer in een land op vakantie bent kan je altijd kijken naar een lokaal prepaid data kaartje. Met name in de oost europese landen kosten die geen drol.

dirkr

Senior Member
Roaming zal gelukkig wegvallen vanaf midden volgend jaar toch voor de Europese Unie.
Zal tijd gaan worden..

micky

Forumguru
RE.gif idd het wordt nu al steeds betaalbaarder, ik heb van mijn werk sinds 1 juni een Europa bundel van 10 gig, volgens mij moet ik daar wel mee uitkomen incl. Zakelijk gebruik. Is trouwens van de Duitse T-mobile

Sent from my iPhone 6 using Tapatalk

Ja lokaal aanschaffen is een goed idee. Voor NL gebruik zag ik een reclame voor onbeperkt datagebruik voor 7.50 per maand. Dat wordt wel heel interessant tegen de tijd dat roaming wordt afgeschaft

Ja lokaal aanschaffen is een goed idee. Voor NL gebruik zag ik een reclame voor onbeperkt datagebruik voor 7.50 per maand. Dat wordt wel heel interessant tegen de tijd dat roaming wordt afgeschaft

Bovenaan Onderaan