Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn bij andere providers, maar prive zit ik bij T-Mobile. Ik heb al sinds jaar en dag een duosimkaart. 1 voor in de telefoon, en 1 voor in de UMTS stick die ik gebruik voor mijn laptop voor het geval er geen WiFi beschikbaar is.
Sinds enige tijd heeft T-Mobile de MB verdeler, kun je max 2 extra SIM kaarten aanvragen waarmee je je databundel kunt gebruiken op meerdere devices. Deze SIM kaarten hebben een eigen nummer (begint met 0970) en zijn alleen geschikt voor data. Je betaald eenmalig €15,00 voor de MB verdeler.
Nadeel van een duosimkaart is, dat er maar 1 tegelijk actief kan zijn op het netwerk. Voor mij geen probleem.
Met de MB verdeler heb je dat niet. Heb nu 2 extra SIM kaarten aangeschaft, 1 voor in de auto en 1 voor in de router thuis als backup voor de vaste internet verbinding.
Wat de mogelijkheden bij andere providers zijn weet ik niet. Ik denk dat je het beste kunt informeren naar de mogelijkheden bij je eigen provider. Pas wel op met data gebruik in het buitenland, dit kan aardig in de papieren lopen.