Columbus Columbus versie

Beun12

Forumguru
Hoi allemaal

Vanmorgen bij de Skoda dealer geweest om te kijken welke kaarten versie dat er nu op stond.
Na enige tijd kwam hij terug met de mededeling dat hun het ook niet konden zien en
me dus niet konden vertellen om welke versie dat het ging.
Ook via de setup knop kregen hun ook niet meer dan de instellingen AM/FM

"Ik moest maar proberen te updaten via een SD kaart" was het antwoord

Al met al kan ik me niet voorstellen dat het helemaal niet te achterhalen is.

Nu heb ik hier meerdere verhalen gelezen over dit onderwerp, maar ik weet niet
welke type Columbus dat ik heb. (vandaar foto als bijlage)


alvast bedankt
 

Bijlagen

  • IMG_0157.jpg
    IMG_0157.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 152

Octavia32

Forumguru
Besta Andre,

Voor het updaten van je navigatie kaart maakt het niet uit ,hier kun je gewoon via diverse wegen aan een kaart komen V12 is er op dit moment.
Zodra je de kaartsoftware in je bezit hebt is het een kwestie van DVD erin en updaten of eerst uitproberen vanaf DVD. Hier krijg je een vraag over namelijk vanaf DVD navigeren of kopiëren naar HDD.

Voor het updaten van je Firmware wordt een heel ander verhaal, hier is je Columbus versie wel van belang. Dit is te vinden via het secret menu mits dit geactiveerd is via VCDS(in jouw geval blijkbaar niet).

Tenslotte kun je de Columbus ook nog uitbouwen hoeft niet helemaal de kabels kun je er gewoon aanlaten en de sticker met type nummer aflezen.

Uitbouwen Columbus voorzichtig de plastic sierrand loswippen met een schroevendraaier of iets anders wat plat en stevig is. Daarna de vier kruisschroeven losmaken en voorzichtig de Columbus naar voren trekken.
Op de sticker staat het type nummer, Software versie en hardware versie.

Succes
 

EdK

Forumguru
Uitbouwen Columbus voorzichtig de plastic sierrand loswippen met een schroevendraaier of iets anders wat plat en stevig is. Daarna de vier kruisschroeven losmaken en voorzichtig de Columbus naar voren trekken.
Op de sticker staat het type nummer, Software versie en hardware versie.


euhhhh zou hiervoor geen schroevendraaier voor gebruiken maar iets van een stevig stuk creditcard oid
Schroevendraaier gaat ongemerkt krassen achter laten

Enne voor de kruis schroevendraaier kun je beter een Torx schroevendraaier nemen daar die torx schroeven dan makkelijker los zullen komen daar het torxboutjes zijn
 

Beun12

Forumguru
Hartleijk dank voor de hulp,
ik zal straks even kijken waar ik deze V12 versie kan vinden.

Heeft het updaten van de firmware nog veel meerwaarde aangezien dat
zo ik kan zien alles normaal en goed functioneerd?
Hierbij bedoel ik stuurbediening, telefoon, media en navigatie
 

CDK

Forumguru
Als het naar wens functioneert lekker laten zoals het is! Een firmware update gaat namelijk ook wel eens niet zoals het hoort te gaan met de nodige narigheid als gevolg ;)
 

Octavia32

Forumguru
@Beun12 ligt eraan wat je wilt. Als je eigen poi's wilt toevoegen heb je 3 partitie indeling nodig. Interesseert je dat niets kun je rustig op de firmware blijven waar je op zit, hiervoor is het dus van belang dat je weet welke software versie je hebt.
 

Beun12

Forumguru
Ik zal zaterdag eerst eens rustig kijken welk type Columbus met welke firmware dat ik heb.
Met pol's neem ik aan dat je (zoals ik hopelijk goed gelezen heb) pomp stations en hotel icoontjes bedoeld? :sterretjes:
 

Beun12

Forumguru
Hotels en pompstations heb ik er nu ook al op staan al zijn dat geen eigen icoontjes.
Flitspalen is een optie die van mij niet echt hoeft, althans "nog" niet nodig
 

Beun12

Forumguru
Topic gevonden en even bij volgen geplaatst.
Is alles toch ietsjes ingewikkelder dan gedacht, althans voor mij.
Wilde vanmorgen alleen weten welke versie kaarten erop stonden zodat ik naar een update kan zoeken.
Wel jammer dat de garage niet even achterop had kunnen kijken ipv meteen te zeggen dat
ze het niet konden uitlezen, dit hadden hun neem ik aan ook kunnen weten.
Zal zaterdag eerst eens kijken naar de gegevens van het apparaat zodat ik ook weet waar ik naar zoeken moet.
Ik zal dan meteen even verder zoeken voor een link naar de V12.
Houd jullie op de hoogte...,
Zover allemaal bedankt voor het meedenken :thumbsup:
 

Beun12

Forumguru
Vandaag de Columbus eruit gehad voor het zoeken naar het type nummer.
Van de sticker aan de bovenkant een notitieblaadje vol nummers overgenomen, alleen
naar welke moet ik kijken?
 

Octavia32

Forumguru
Kijk naar deze sticker
3T nummer en hw versie incl sf versie
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1417879051614.jpg
    uploadfromtaptalk1417879051614.jpg
    973,1 KB · Weergaven: 99

Beun12

Forumguru
3T0 035 680A, HW: H05
Met sf versie neem ik aan dat je SW nummer bedoeld, dat is SW: 2684
Tip om frontje met pasje te verwijderen was super, waar een Skoda pasje al niet goed voor is
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Pendragon

Forumguru
Ik zou het updaten van firmware op deze versie afraden. Dit is 1 van de eerste versies. Je kunt het mede ook zien aan de knop Traffic op je Columbus. Nieuwere versies hebben daar TMC staan. Updaten van firmware is natuurlijk altijd een risico. Ga je het wel doen op dit apparaat dan zou ik maximaal voor 2724 gaan.
 

Beun12

Forumguru
Te zien aan de reacties denk ik dat ik het updaten van de firmware maar achterwege laat, aangezien dat nu alles werkt en de nadelen groter kunnen zijn dan misschien een enkel te behalen voordeeltje.

Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken, super :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan