Columbus uit 2012

Beste Forumleden.

ik loop al een tijdje te zoeken naar een oplossing voor mijn probleem met de Columbus (2012). Ik had een tijd terug al een PATA SSD gekocht om deze in de unit te plaatsen voor de kaarten van de Columbus. Op internet een tutorial gevonden om deze te plaatsen en dat ging prima. Met dat de unit weer in elkaar geschroefd was deze weer in de auto gezet en aangesloten. De unit ging aan en ik dacht, doe er een CD-R in voor de firmware en dan deze even opnieuw installeren.. Dit ging niet goed en de unit vroeg om een navigatie DVD en op zich ook geen probleem dacht ik, de firmware CD-R eruit en de navigatie DVD erin.. geen probleem, maar dat ging niet op. De CD-R gaat er niet meer uit!! en de unit reageert niet op de eject knop op de unit.

- VCDS geeft ook geen mogelijkheid tot eject.
- eject knop werkt niet, wat je ook doet.
- VCDS gechecked voor de transport beveiliging (maar zit er niet op)

Daarna de unit weer uit de auto gehaald en de unit open gemaakt (toch al gedaan met de SSD wissel) DVD verwijderd en de unit weer terug gezet naar de originele stand.. (althans dat denk ik) maar wanneer er geen DVD meer in zit, slikt de unit de DVD niet op.

al met al is de unit er al weer een paar keer uitgehaald, zonder succes. Nu de CD-R (firmware) er maar in gelaten en na een tijdje zegt de unit dat de navigatie DVD geplaatst dient te worden.

Iemand een idee hoe dit nu opgelost kan worden, zodat ik toch de kaarten kan installeren?

groeten Jakob
 

Rallye

Forumguru
Een beetje off topic wellicht, maar een Columbus uit 2012 is geen MIB2. De MIB navi’s zijn geplaats in de MQB-modellen (Octavia 3, Superb 3). Met ingang van week 22 2015 (mj 2016) zit MIB2 in de Octavia. Jouw Columbus moet een RNS510 zijn.

Even een mod vragen de title van het topic aan te passen?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan