Columbus RNS niet in display zichtbaar

Zwollenaar

Nieuw lid
Ik heb een octavia elegance 2009 overgenomen van een leasemaatschappij en omdat de columbus
daarvan kapot was is er een ander in gekomen (uit een andere auto overgezet, ouder exemplaar 1z)

Met deze radio heb ik echter geen audiostuurwiel bediening en ook het display
in dashboard wordt niet ondersteund voor navigatie. (geen pijltjes zichtbaar). De parkeersensoren zijn wel
zichtbaar in display de climate is daarin tegen weer niet zichtbaar op de columbus.
Volgens de Skodagarage is de columbus van een goedkopere uitvoering die niet
alle funcies softwarematig ondersteund.

Wie herkend dit verhaal, en wie weet hier een oplossing voor ?
ik hoor het graag;
groeten Edwin
 

Rallye

Forumguru
Met name de weergave van de climate control kan kloppen, als de Columbus uit een PFL (voor facelift) Octavia komt
Daar was geen weergave nodig omdat er een apart display in de ac-knop zat.

P.S. De vette letters in je bericht staan erg schreeuwerig.
 

Bakkertje

Forumguru
Volgens mij is de columbus gewoon niet juist aangemeld, zaken als stuurwielbediening en de maxi-dot weergave moeten gewoon werken.
En daarbij je hebt de garage toch gevraagd om (en hebt recht op) een werkende Columbus als vervanging voor je defecte exemplaar??
Gewoon terug gaan en zorgen dat ze het oplossen. De weergave van diverse zaken is zover mij bekend niet Columbus gerelateerd, maar afhankelijk van de modules die gebruikt worden voor de PDC / climate control.
Er is een uitgebreid topic over het installeren van een RNS510, inclusief codering: HowTo: RNS-510 Installation + Coding ('09 Jetta) - TDIClub Forums

De opmerking van de garage getoond weer van uiterste klantonvriendelijkheid en gebrekkige kennis van hun eigen product, jammer weer..
 

mr.j

Nieuw lid
na is goed te weten dat de PDC ook op het scherm zichtbaar kan want dat doet ie bij mij ook niet :(
tijd om de dealer eens te bezoeken
 

Bakkertje

Forumguru
I stand corrected. Bakkertje rules!
Off-topic: Ho ho, ik schreef volgens mij he ;) dat hoeft dus helemaal niet waar te zijn (hehehe)
Overigens is het inderdaad zo dat het na de face-lift doorgaans pas werkt en in de pre-fl modellen niet, dus we hebben allebei gelijk :worshippy:
 

Antera

Donateur
Zover mij dit klinkt is hij niet goed aangemeld. Daarom even vagcom eraan en juist coderen en dan moet het wel weer werken
 

Zwollenaar

Nieuw lid
Helaas met Vagcom niet werkend gekregen....
Zou het software gerelateerd kunnen zijn ? dwz met updates op te lossen ?
 

Bakkertje

Forumguru
Volgens mij moet je het niet moeilijker maken dan noodzakelijk.
Stuurwielbediening en weergave in de maxi-dot moeten minimaal werken (die andere dingen overigens ook, maar dat even ter zijde), als dat niet zo is, terug naar de dealer en het hem op laten lossen. Je hebt er immers voor betaald en niet voor een niet of half werkend systeem. Als ze het met het huidige systeem niet werkend krijgen moeten ze maar een nieuwe bestellen..
 
Bovenaan Onderaan