Columbus --> RNS 510

nicoboetje

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb onderstaand bericht ook gepost op navigatieforum.nl;

Ik rijd met een Skoda New Octavia met ingebouwde stream radio (met bediening aan het stuur). Ik ben eigenlijk niet zo tevreden met deze radio en denk erover om de Columbus navigatie van Skoda in te bouwen. Navraag bij de dealer leert mij dat deze navigatie aankopen en laten installeren nogal duur uitkomt (+2500 euro). Dit vind ik wat veel dus ik heb wat op het net gesurft, doch er zijn nergens Columbus navigatiesystemen te vinden. Blijkbaar is de Columbus navigatie een kloon van de RNS 510 van VW. Deze kan je wel vinden op het net voor redelijke prijzen (+-750 euro). Dus daarom overweeg ik nu om deze RNS 510 aan te schaffen. Toch een aantal vragen;
-Ik ben een leek op dergelijk vlak, en ken slechts bitter weinig van elektronica. Is het mogelijk om de navigatie zelf te installeren? En zo ja, is de RNS 510 dan ook compatibel met mijn maxidot en radiobediening aan het stuur?
- Ik weet dat de RNS 510 rood oplicht, de interieurverlichting van mijn Skoda is echter groen. kan de RNS 510 eventueel ook groen oplichten, of is dit hoegenaamd niet mogelijk?
- Indien het veranderen van de achtergrondverlichting niet mogelijk is, weet er iemand waar er ergens Columbus systemen te koop worden aangeboden?
Alvast bedankt, Nico
 
Die redelijke prijs komt tot stand doordat nu iemand anders zijn Columbus-RNS 510 mist in zijn auto :( Hoe heet zoiets, helen?
 

bat

Lid
Die redelijke prijs komt tot stand doordat nu iemand anders zijn Columbus-RNS 510 mist in zijn auto :( Hoe heet zoiets, helen?
Die gedachte kwam bij mij helaas ook op. Wees je ervan bewust dat goedkoop via het net veelal leed voor een ander betekent.
 

purk

Senior Member
pas ook op met kopen via internet, als je er geen code bij hebt, ze zijn er mee bezig om gestolen toestellen te melden bij de fabriek, deze geven de code's niet meer vrij als deze opgevraagd worden via een dealer.
 

mbles

Nieuw lid