Columbus --> RNS 510

nicoboetje

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb onderstaand bericht ook gepost op navigatieforum.nl;

Ik rijd met een Skoda New Octavia met ingebouwde stream radio (met bediening aan het stuur). Ik ben eigenlijk niet zo tevreden met deze radio en denk erover om de Columbus navigatie van Skoda in te bouwen. Navraag bij de dealer leert mij dat deze navigatie aankopen en laten installeren nogal duur uitkomt (+2500 euro). Dit vind ik wat veel dus ik heb wat op het net gesurft, doch er zijn nergens Columbus navigatiesystemen te vinden. Blijkbaar is de Columbus navigatie een kloon van de RNS 510 van VW. Deze kan je wel vinden op het net voor redelijke prijzen (+-750 euro). Dus daarom overweeg ik nu om deze RNS 510 aan te schaffen. Toch een aantal vragen;
-Ik ben een leek op dergelijk vlak, en ken slechts bitter weinig van elektronica. Is het mogelijk om de navigatie zelf te installeren? En zo ja, is de RNS 510 dan ook compatibel met mijn maxidot en radiobediening aan het stuur?
- Ik weet dat de RNS 510 rood oplicht, de interieurverlichting van mijn Skoda is echter groen. kan de RNS 510 eventueel ook groen oplichten, of is dit hoegenaamd niet mogelijk?
- Indien het veranderen van de achtergrondverlichting niet mogelijk is, weet er iemand waar er ergens Columbus systemen te koop worden aangeboden?
Alvast bedankt, Nico
 
Die redelijke prijs komt tot stand doordat nu iemand anders zijn Columbus-RNS 510 mist in zijn auto :( Hoe heet zoiets, helen?
 

bat

Lid
Die redelijke prijs komt tot stand doordat nu iemand anders zijn Columbus-RNS 510 mist in zijn auto :( Hoe heet zoiets, helen?
Die gedachte kwam bij mij helaas ook op. Wees je ervan bewust dat goedkoop via het net veelal leed voor een ander betekent.
 

purk

Senior Member
pas ook op met kopen via internet, als je er geen code bij hebt, ze zijn er mee bezig om gestolen toestellen te melden bij de fabriek, deze geven de code's niet meer vrij als deze opgevraagd worden via een dealer.
 

mbles

Nieuw lid
kijk eens op http://www.car-tronic.nl , helaas wilde de leasemaatschappij daar niet aan om navi achteraf in te bouwen, anders had ik dat laten doen. Daar heb je de originele RNS 510 voor een 'redelijk' bedrag 1499,-. Goedkoper zou best kunnen maar is al snel een versie met afgeknipte draadjes...

Inbouwen kan daar ook, heb vernomen dat dat prima verloopt.

Succes!
 

LenK

Forumguru
Oa dankzij de die heerlijke BPM mag je af-fabriek zo ongeveer het dubbele af rekenen.

Onder de 1500 kun je er op rekenen dat er een luchtje aan zit. Niet doen dus.
 

Wullum

Actief lid
En overweeg ook geen "offer you can't refuse" Nexus, dat zou die originele van mij wel eens kunnen zijn welke in november plotseling een ommetje was gaan maken zonder toestemming.......
 

nomad

Senior Member
pas ook op met kopen via internet, als je er geen code bij hebt, ze zijn er mee bezig om gestolen toestellen te melden bij de fabriek, deze geven de code's niet meer vrij als deze opgevraagd worden via een dealer.

Dat doen ze echt niet via een dealer... Ik kwam laatst een cd tegen met daarop alle programmaatjes om zelf codes te genereren. Serienummer invoeren en hop, je hebt een code.
 
Bovenaan Onderaan