Columbus Columbus radio

Hallo,
Ik heb een Skoda Octavia 2011 gekocht voor erbij.
Nu zijn we aan het stoeien met de Columbus.
Er is een parrot ingebouwd voor het bellen, maar audio krijg ik niet voor elkaar.
SD geeft kaartfout aan en AUX heel zacht ergens hoor je dat de player (iPhone) speelt, maar niks.
Daarnaast natuurlijk een verouderde Navi.
Wat is wijsheid? Aftermarket, maar dan verlies ik het wagensysteem of is er eea te updaten, aan te passen? En hoe?
 

EdK

Forumguru
maar dan verlies ik het wagensysteem
Dat hoeft niet als je maar juiste merk neemt
Google maar eens op Zenec , die hun units die nemen 1 op 1 en plug and play je wagensysteem over.
En geven ook nog eens goede service


En kijk ook eens even in de Meet en Greet !! Word door vele actieve leden op prijs gesteld als je je daar even voorstelt !!
 

Tees

Donateur
Tis weliswaar een ouder systeem, maar de meest recente kaartupdates zijn ook weer niet enorm oud, 2021/22 dacht ik. Ik gebruik de Amundsen+ met die kaartversie en dat gaat eigenlijk altijd prima.
Maar een nieuwere Zenec oid heeft natuurlijk wel meer functionaliteiten. Kost ook wel wat.
 

Tees

Donateur
Voor de Amundsen+ is die te koop op een SD-kaart (via Skoda heel duur, op bijv Marktplaats voor een paar tientjes te vinden), voor de Columbus weet ik t even niet zeker, meen me te herinneren dat die via een CD/DVD geupdate moet worden. Is vast ook online te koop.
 

EdK

Forumguru
Als je ff google gebruikt dan kom je genoeg leveranciers tegen die ze voor normale prijzen aanbieden.
MP is er één van maar ik ben alleen niet van MP, heb niets met die site
 
Navi kan ik vinden.
Bluetooth is niet aanwezig in mijn model.

Blijft over de vraag wat betreft niet hoorbaar zijn van de AUX en SD kaartfout.
Wie weet raad???
 

Tees

Donateur
Wat voor SD kaart zit erin? Deze generatie kan geen al te grote kaarten aan, wel SDHC geen SDXC, oftewel tot 32 GB, maar niet erboven.

AUX kan ik niet zoveel over zeggen, die gebruik ik nooit. Heb je dit met meerdere telefoons?
 

hemi24

Forumguru
Bij dit type systeem is het geluid per bron apart instelbaar, dus krijg je het geluid niet harder geregeld als je via Aux afspeelt?
 
Wat voor SD kaart zit erin? Deze generatie kan geen al te grote kaarten aan, wel SDHC geen SDXC, oftewel tot 32 GB, maar niet erboven.

AUX kan ik niet zoveel over zeggen, die gebruik ik nooit. Heb je dit met meerdere telefoons?
Dit is geslaagd!
Bedankt voor de tip.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan