Columbus O3 doet raar met HDD partities

Ik heb het forum afgezocht naar mijn probleem, maar niet kunnen vinden, vandaar dit nieuwe topic.

Mijn "probleem" is het volgende : ik heb een externe HDD op de columbus aangesloten via de USB aansluiting. Omdat ik veel mappen heb is de HDD met twee partities ingedeeld. Artiesten A t/m M op P1 en N t/m Z op P2. So far so good, speelt alles prima af. Totdat ik de auto afzet. Bij een volgende start gaat hij niet verder waar hij gebleven was maar begint steeds weer het eerste nummer van een partitie, en ook nog eens willekeurig van P1 of P2 .... Als de source SD1 of SD2 of CD was... geen probleem, dan gaat hij gewoon verder. Komt dit iemand bekend voor ?
 

andrehj

Forumguru
Nee, maar er zijn maar erg weinig mensen die een externe HDD in twee partities indelen. Het lijkt mij ook erg onpraktisch. Want wat doe je als je ineens een grote hoeveelheid van de A wil toevoegen en dit niet meer op de 1e partitie past?
In dit geval zou ik gewoon de HDD in één partitie indelen (voorkomt veel problemen) en in de root twee folders maken (A-M en N-Z). Daarmee zijn al je problemen opgelost.
 
Laatst bewerkt:
dank voor de tip. alleen heb ik twee partities gemaakt om de limiet van (ik dacht) 1000 folders per disk/partitie te omzeilen. twee folders in de root voorkomt dit helaas niet
 
er is idd een beperking van 1000 folders in de root volgens mij, maar er is ook een beperking van 10.000 nummer op de totale partitie, vandaar dat ik het op twee heb gezet, bij meer dan 10.000 bestanden zijn de folders "leeg"volgens de columbus

Mijn probleem is ook niet het aantal bestanden/folders, dat is verholpen met de twee partities en in de root folders per artiest/band ... mijn probleem blijft het steeds opnieuw afspelen van het eerste nummer op de disk na een herstart van de auto ....
 
Bovenaan Onderaan