Columbus Columbus Navigatiesysteem 2012 - update kaarten?

Jo!

Lid
tja,: zie titel.
ik heb een origineel Columbus Navigatiesysteem. de auto is van 2012
de kaarten die in het systeem zitten zijn niet meer van deze tijd!

Hoe update ik dat?
 

Tees

Donateur
En wellicht vind je nog eens wat op Marktplaats voor weinig geld. En als je je best gedaan had, had je dat antwoord ook wel zelf hier op t forum gevonden.
 

EdK

Forumguru
Nee nog veel positiever........... :koffie:

Maar goed in negatievere vorm, er is al veel geschreven over dit soort updates en als je die even met de search hier op zoekt dan gaat er een wereld voor je open !
Met een beetje massel werken de links naar de E-Bay en marktplaats verkopers ook nog.....:pieker:
 

Jo!

Lid
het is niet zo dat ik niet wil zoeken, maar de zoekfunctie in dit forum is nogal manco: je kunt niet in deze sectie 'super II' zoeken (tenminste, ik heb het niet gevonden).
ik weet dan ook niet waar ik op internet (marktplaats o.i.d.) op moet zoeken om het juiste te vinden …
Daarom dacht ik, ik ga hier evenbuurten, maar ik ontmoet als eerste reactie een nogal 'kort lontje' van iemand. ; als dat de teneur en het niveau is hier, dan ben ik snel klaar met dit forum (wat natuurlijk jammer is als bron van info, want daar gaat het dacht ik om hier: elkaar helpen?)
Dus: als bot en onbeleefd de gangbare norm is, dan log ik uit hier.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
een nogal 'kort lontje' van iemand. ; als dat de teneur en het niveau is hier
De man met het korte lontje in jouw ogen valt reuze mee en is zelfs één van de leden hier die redelijk behulpzaam is.
EN ja ook jij en ik staan wel eens met verkeerde been uit bed en waarschijnlijk heeft hij dit ook gehad !?

En dan zitten we op forums met een probleem dat we wel eens platte tekst noemen.
Doordat je geen mimiek en een toonnage ziet of hoort kun je tekst geheel naar eigen idee aanvoelen.
Heb je dat gevoel dan zeggen we vaak van lees het nogmaals enkele keren opnieuw , want 99,8% van de gevallen is de hulp hier namelijk GOED bedoeld.

En ja die search hier is R#k , ook ik heb er problemen mee.
Maar als steeds meerdere dit ventileren hier dan word er in toekomst met een update misschien wat aan gedaan (mits mogelijk).

Maar goed er zijn meerdere topics mbt de Columbus en door die wat door te spitten ga je zeker een antwoord vinden....
 

Jo!

Lid
ik heb inmiddels al even 'gezocht' en ook wel een paar dingen gevonden, maar het is tot nu een 'dead end'.

natuurlijk is het bij iedereen niet elke dag 'zonneschijn', dat is waar, maar het kost niet veel moeite om bij jezelf na te gaan hoe de dag vandaag ervoor staat: een 6-dag gaat geen 7 worden, tenzij je daar moeite voor doet.
Enfin, dit is off-topic natuurlijk.

Dank voor je moeite voor de aanvullende toelichting, dat wordt natuurlijk gewaardeerd!

ondanks dat, nog geen soulaas.
ik ga met mijn 'nieuwe' auto straks sowieso even langs de dealer, kijken wat die zegt …
er zitten heel veel toeters en bellen op de auto (figuurlijk ), en het is wat veel om allemaal in 3 dagen te verwerken.
Auto rijdt super. 2012, 210000 km.
wat ik vreemd vind is dat er geen reservewiel inzit, maar een vulmiddel. geen leuk vooruitzicht als je in 'the middle of nowhere' staat met een niet te repareren band!
maar goed, ander topic
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

hemi24

Forumguru
Volgende zou de laatst verkrijgbare officiële versie zijn:
https://shop.skoda.nl/auto-accessoi.../1T0051859AS-navigatie-update-west-europa-v17

Of via de VW dealer:
https://shop.volkswagen.nl/auto-acc...1859AS-navigatie-update-west-europa-v17?cid=5

Zijn afgezien van de verpakking, beide identiek.

Dergelijke kaartjes zijn voor een fractie van het geld ongetwijfeld via marktplaats/eBay/etc. te verkrijgen…


V.w.b. het flesje vulmiddel van de bandenreparatie-set: check even de houdbaarheidsdatum!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
wat ik vreemd vind is dat er geen reservewiel inzit
Helaas de tendens, en is een optie geworden bij koop nieuw !
Maar is op te lossen door een reservewiel te scoren op bv een sloperij met de kunststof inleg met krik etc....
https://www.bm-parts.nl/ komen hier wel eens voorbij voor redelijke prijzen....
Zelf onlangs reservewiel met toebehoren overgezet van me oude F3 in de nieuwe F4 in overleg met de dealer....
 

Raosc

Lid
Misschien dat ik er helemaal naast zit maar kan je niet beter een abonnement van 1 jaar nemen op het online infotainment a €40,50
Dan kan je de kaarten downloaden van de skoda site. Dit zet je op een usb of SD kaart en vervolgens update je de auto. Na een jaar zeg je het abonnement op en je bespaart een hoop geld t.o.v. de aanschaf van een kaart voor 159,-
 

Tees

Donateur
wat een fijne sfeer hier.
is iedereen hier net zo 'positief'?
Ok, was wat kort door de bocht van me. De combinatie van een vraag die we geregeld krijgen, een relatief nieuw lid, plús dat je een nieuw topic opende terwijl t ook in je vorige topic had gepast, maakte me niet op m'n allerbehulpzaamst. En dan was t ook nog maandagochtend ;)

Je moet je ook even indenken dat we hier héél veel vragen krijgen van nieuwe leden, die zich nauwelijks tot niet voorstellen, die al 1000x beantwoord zijn. De hulpfunctie is idd niet geweldig hier, maar we zitten hier allemaal voor onze lol, en soms is dat ene bericht dan net ff eentje te veel.

Nu zal ik weer liev doen :bloos:

En om dan nog even behulpzaam te zijn: je hebt een RNS510 volgens mij, als je op Marktplaats zoekt naar RNS510 West-Europa v17 kaart, dan vind je vast wel een SD kaartje voor weinig. Zo heb ik anderhalf jaar terug mijn Amundsen+ uit hetzelfde jaar ook geupdate.
 
Laatst bewerkt:

Jo!

Lid
Ok, was wat kort door de bocht van me. De combinatie van een vraag die we geregeld krijgen, een relatief nieuw lid, plús dat je een nieuw topic opende terwijl t ook in je vorige topic had gepast, maakte me niet op m'n allerbehulpzaamst. En dan was t ook nog maandagochtend ;)
nieuw betekent dat dezelfde vragen dus weer voorbij komen. logisch lijkt me? een pet kan scheef staan en het is goed dat er dan op terug gekomen wordt. Dat laatste zou mijn puberende zoon ook kunnen leren
En om dan nog even behulpzaam te zijn: je hebt een RNS510 volgens mij, als je op Marktplaats zoekt naar RNS510 West-Europa v17 kaart, dan vind je vast wel een SD kaartje voor weinig. Zo heb ik anderhalf jaar terug mijn Amundsen+ uit hetzelfde jaar ook geupdate.
ik ga er naar kijken. laat ik weten. Dank je
 

Rallye

Forumguru
Deels is het ook zoekstrategie. Het forum is onderverdeeld in een deel dat gaat over de verschillende modellen en een meer algemeen deel dat gaat over overstijgende zaken, zoals de navigatiesystemen, die in meerdere modellen ingebouwd zijn. Zoeken naar posts over zo’n navigatiesysteem doe je dus juist niet in het deel over jouw auto, maar in het gehele forum of in het deel over navigatiesystemen etc.
 

Jo!

Lid
Dit was een citaat van het bericht hier direct boven.
helemaal helder, maar ik weet dat het ding 'Columbus heet en in een super II zit. … klinkt nog wat onervaren (terecht) maar ik vind dan wel mijn weg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jo!

Lid
ik kan een nieuwe draadje starten, maar kan ook de vraag hier even planten:
vreemde situatie: ik krijg nu (sinds gisteravond) alleen nog af en toe een opstartscherm te zien met het silhouet van de auto, dat dan vervolgens verdwijnt. het scherm wordt dan zwart.. het 'ding' doet vervolgens helemaal niet meer. aan / uitzetten reageert hij niet op.
Doe ik iets niet goed of is 'het ding' overleden?
 
Bovenaan Onderaan