Columbus nav: muziek niet zachter tijdens navigatiestem?

Emvanes

Nieuw lid
Is het mogelijk de Columbus navigatie zo in te stellen dat de muziek NIET zachter gaat wanneer de navigatiedame praat? Ik vind dit namelijk zeer hinderlijk, zeker in de binnenstad. Als ik de aanwijzingen goed wil horen zet ik zelf het volume wel wat zachter. Ik heb met wat instellingen zitten spelen, maar die hadden niet het gewenste effect. Het lijkt me dat je dat ergens moet kunnen instellen, wie weet waar?
 

TedVlemmings

Forumguru
Geen idee, deze vraag al enkele keren gedropt in verschillende topics en geen enkele response op gekregen tot nu toe. Ben benieuwd of we via deze weg tot het antwoord gaan komen. In mijn O2 ging het ook, maar tot nu toe heb ik het ook nog niet terug kunnen vinden helaas.
 

Herman Janssens

Senior Member
Wat me wel opvalt is dat wanneer u de wagen in zijn achteruit zet, de muziek dempt, waarschijnlijk opdat u de piepgeluiden afkomstig van de sensoren zou kunnen horen.
 

Gieliovd

Forumguru
Dat geluid bij achteruitrijden kan je prima instellen in de MFD.

De vraag rondom dempen bij navi meldingen. Daar loop ik ook mee, wordt er geïrriteerd van.... Lekker muziekje, komt die trien er weer doorheen. Ik wil de meldingen niet uit zetten, maar ook niet de muziek laten dempen...

Moet toch kunnen....? Weliswaar een Amundsen+ bij mij.
 

rtwee

Senior Member
Op het moment dat de dame spreekt, kan je aan de volumeknop draaien. Daarmee heb je de stem van de vrouw iig al zachter. Of het 'dempen' van de muziek uit kan durf ik niet te zeggen. Heb het nog niet gevonden.
 

TedVlemmings

Forumguru
Die settings is (staat helaas ook in handleiding) enkel van toepassing bij achteruit rijden. Je lost daar dus geen navigatie stem problemen mee op:(:(
 

paddymcbacon

Nieuw lid
Hmmm, da's nou toch jammer :pardon:
Nog 10 dagen, dan kan ik zelf op onderzoek uit... Nu eerst maar eens door de handleiding heen :lezen:
 

Edwin1969

Actief lid
Heb deze vraag in een ander draadje ook al gesteld, want ik vind het erg irritant dat ik dit niet kan instellen.

Ben dus benieuwd of het mogelijk is, want tot nu toe niets kunnen vinden.
 

Barrokok

Actief lid
Ik heb het zelfde probleem. Het is, of de muziek helemaal uit, met een navigatiestem waarvan je het volume wel kunt instellen, of helemaal geen navigatie stem.

Ik zou ook liever de muziek aan willen houden, maar ook de aanwijzingen kunnen horen. Heb nog niet kunnen vinden of dat kan.
 

Gieliovd

Forumguru
Volgens mij is dit topic een beetje stuk, er blijft - en - staan bij gezien/reacties.

Niemand de oplossing? Ik irriteer me er behoorlijk aan. Heb geen optie kunnen vinden...
 

dagev000

Nieuw lid
Heb eens gekeken. Het is wel mogelijk om het standaard volume van de navigatie harder/zachter te zetten wat ook al enorm helpt. Voorkomen van dempen muziek niet kunnen vinden.
 

Edwin1969

Actief lid
Misschien komt er nog eens een software update waarbij die mogelijkheid wordt toegevoegd.....#wishfulthinking
 

TedVlemmings

Forumguru
Let's hope so. Nu gebruik ik navigatie niet dagelijks gelukkig maar grote kans dat ik de aanwijzingen gewoon uitzet nu, of minder uitgebreid waardoor er minder gezegd wordt en de radio dus sneller terug is. Sowieso zet ik navigatie gelukkig altijd pas aan als ik de grote weg ofzo verlaat om het laatste onbekende stukje begeleiding te hebben.
 

Noord26

Forumguru
Is het niet mogelijk dat je de nav aan hebt staan en op jet Columbus gewoon op radio/CD oid zet? Dan kun je in maxiDOT gewoon de navi blijven volgen zonder de stem.
 

TedVlemmings

Forumguru
Dat is zeker mogelijk, maar dat is geen antwoord op de vraag :-).
Inderdaad, kan me trouwens ook niet voorstellen dat de begeleiding dan ineens wel over de muziek heen gaat? Heb het overingens nog niet getest. Voor mij dan misschien een "workaround" maar een oplossing is het inderdaad niet. Zie liever het navigatiescherm ook op de columbus want die stilstaande radio icoontjes of albumhoezen zijn minder interessant dan de weg waar ik op rij!
 

TedVlemmings

Forumguru
De tip om radio aan te zetten tijdens navigatie en navigatie op maxidot volgen werkt niet bij mij. Babbelt de stem toch vrolijk door een vervalt het radio geluid gewoon zoals normaal stil.
 
Bovenaan Onderaan