Columbus MIB2 firmware

KaRoQ-2023

Actief lid
@Rainesh : Ik ben wel geinteresseerd in de update. Bij mij zit nu HW42 / SW0292.

Enig idee hoeveel tijd dit laden kost?

Zou deze update ook helpen met het niet meer kunnen laden (nog auto/manual) van de DAB zender logo's?
 

Rainesh

Forumguru
0292? Dat is oud zeg. Reken op ongeveer een uurtje tot anderhalf omdat het bij jou in paar stappen moet. Je hebt overigens een MIB1 en niet MIB2.

Kun je een foto plaatsen van je volledige versie gegevens? Menu knop ingedrukt houden tot je in service menu komt. Dan druk je softwareversies en daar gelijk een foto van. Gaat om de eerste twee regels.

Vandaag een Columbus mib2 van 0848 naar 1433 geupdate. Duurde 20min. Had problemen met navi aanwijzingen en trage Carplay. Beide opgelost met de update.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
beetje :ot: Maar hoe zit dat met de Amundsen voor bv mijn Fab3 ?
Komen daar ook regelmatig updates voor uit ?
 

Rofffel

Forumguru
@Rainesh , ik kan je helaas geen PB sturen dus dan maar op deze manier.
Vraag 1: wat wil je er voor hebben?
Vraag 2: zie wel dat het een eindje rijden voor TS maar waar zou ik heen moeten?
 
Over Canton gesproken: in versie 0942 zit een bug waardoor het geluid van de luidsprekers achterin af en toe verdwijnt. Voorin de auto merk je daar weinig van maar de kids achterin wel...
Door de "optimalisatie" instelling even naar voor en daarna weer terug naar alle te zetten is het op te lossen.
 

Rainesh

Forumguru
@Rainesh , ik kan je helaas geen PB sturen dus dan maar op deze manier.
Vraag 1: wat wil je er voor hebben?
Vraag 2: zie wel dat het een eindje rijden voor TS maar waar zou ik heen moeten?
Den Haag/Voorburg.

Welk versie heb je nu?

Je kunt me ook mailen: Rainesh@hotmail.com

@Kodiaqej moet met de nieuwste updates opgelost zijn. Heb klacht niet eerder gehoord bij de nieuwere versies.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

Rainesh

Forumguru
Vandaag een MIB2 Columbus geupdate. Van een heel oude versie naar de nieuwste. Systeem was stukken sneller geworden, Carplay was ook heel goed te gebruiken nu en vloeiend. Menu's ook veel sneller.

Heb het ib twee stappen geupdate. Foto's staan niet op volgorde.

b412718bb6644aa2ce78409eb435c873.jpg
eff54abc62ab2064bdd8c72c6dfe4ab3.jpg
3713b172dde8af7c3e989ac2d9a76e8a.jpg
c18d7c6835667c8696a27a16a7de9e65.jpg
ac266df608cbd3e78d7bc8494c58728b.jpg
41ffca38b58250eef976b3c98b7043b7.jpg
e47df6e67cf6e1e80de3334cf110c61d.jpg
8db35b4e747d86c0b1c5a00ac98171f7.jpg


Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

Rainesh

Forumguru
beetje :ot: Maar hoe zit dat met de Amundsen voor bv mijn Fab3 ?
Komen daar ook regelmatig updates voor uit ?

Sorry! Lees nu pas je post! Ja voor de Amundsen zijn er ook regelmatig updates uit. Wat is je huidige softwareversie? Moet je even menuknop ingedrukt houden tot het service menu en dan klik je op softwareversie. De eerste twee regels zijn belangrijk :)
 

EdK

Forumguru
Geeft niet @Rainesh dat je het nu pas leest !
Zijn belangrijkere dingen dan EdK op een forum !! toch ??
Maar goed zie bijgevoegde foto van huidige softwareversie ! 20200410_165042.jpg
 

EdK

Forumguru
Wist dat ik achterliep maar zoveel ??
Maar wat is het voordeel als ik de boel geheel weer update ?
 

EdK

Forumguru
Maar goed nu belangrijkste vraag (en) hoe kom ik aan de update file en zet ik die op een USB of SD kaart
Want neem aan dat de update in de root gezet word en dat je dan de Update buton aanklikt op het scherm en dat het daarna wachten is zonder de spanning er af te gooien !?
 

Rainesh

Forumguru
Stuur mij even een mail aangezien ik je geen privé berichten kan sturen.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Laatst bewerkt door een moderator:

burdee

Actief lid
Hey, goedendag. Zit al jaren mee te lezen vanwege de toffe topics, maar nu uiteindelijk ook lid geworden.
Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een O3 (jan 2016) en graag wat updates doorvoeren.
Mijn Columbus MIB2 heeft (net als door Rainesh hier beschreven) nog versie 0318 erop staan en ik wil ook graag naar 1433. Ook bij sommige buitenlandse fora heb ik me ingelezen.
Twee vragen:
- Hoe lastig is het vinden van de software? Ik heb nog geen bruikbare link gevonden, ondanks Google...
- Is het installeren van de software recht-toe-recht-aan of komt er daarnaast nog een VCDS bij aan te pas?

Bij mijn vorige Skoda (O2FL) heb ik indertijd wel de software kunnen vinden en zelf vervangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

lsp

Forumguru
Ik heb laatst nog een MIB2 geupdate, systeem is stuk sneller geworden. Laden, door lijsten heen gaat etc gaat veel rapper. Zelfde ook met een VW MIB2, die had Android Auto problemen. Ook allemaal opgelost.

Volgende week update ik een Skoda MIB2 van versie 343 naar 1433.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com

Is 1433 of 1440 nog steeds de laatste versie voor de Columbus MIB2 full touch. De mijne staat op 1384 nog steeds met veel problemen... hij mag binnenkort naar de dealer...
 
Bovenaan Onderaan