Columbus media afspelen

Dag beste forum leden,

Ik ben sinds kort eigenaar van een Octavia uit 2009 met een Columbus radio/navigatie.

Ik heb mijn telefoon verbonden via bluetooth, bellen en gebeld worden gaat prima.

Nu is het alleen zo dat ik geen media via bluetooth kan afspelen. Als ik op het knopje media druk krijg ik alleen de toets aux opgelicht. Dingen als dvd en bluetooth zie ik wel staan maar kan ik aanvinken...

Ik heb de dealer al gebeld maar die zegt dat die mogelijkheid er gewoon niet op zit. Lijkt mij vreemd dus nu vermoed ik dat deze opties unlocked moeten worden ofzo?

Wie o wie heeft er een antwoord voor me?

Groeten Mark
 

hemi24

Forumguru
Stop er eens een video DVD in…

Vwb bluetooth kun je kijken in je menu verbindingen in je telefoon, wat de instellingen daar zijn…
 

Rallye

Forumguru
Misschien kun je eens zoeken in oude posts. Volgens mij waren er verschillende carkits. Wel/geen muziek kan inderdaad een van de verschillen geweest zijn.
 

hemi24

Forumguru
Ik had destijds in mijn O2 uit 2009 (modeljaar ‘10) een Columbus met de af-fabriek Rsap-bluetooth carkit én Media-in aansluiting.
Geen idee of ik daar toen ooit gebruik heb gemaakt van audio-streaming; ik had er een iPod aan gekoppeld, wat perfect werkte.
 
Ik had destijds in mijn O2 uit 2009 (modeljaar ‘10) een Columbus met de af-fabriek Rsap-bluetooth carkit én Media-in aansluiting.
Geen idee of ik daar toen ooit gebruik heb gemaakt van audio-streaming; ik had er een iPod aan gekoppeld, wat perfect werkte.
Aux aansluiting zit er in en werkt ook, geen idee wat een rsap carkit is. Zal ik vandaag ook even induiken
 

eriktv

Forumguru
Is je telefoon via de Maxidot (schermpje tussen je tellers) ook aangemeld als mediaplayer? Dat moest bij mij (2012 Superb Columbus) heel omslachtig apart, weet zo even niet meer hoe. Zodra je dat gedaan hebt zou er een Bluetooth-symbooltje in je mediamenu moeten verschijnen. Ik zou dus beginnen op ‘t andere schermpje (en de gebruiksaanwijzing hoe dat pairen als mp gaat).
 
Iedereen bedankt voor de suggesties, helaas heeft het niet mogen baten.

Ik vermoed dat het gaat om een verschil in bouwjaren, een radio van 2009 tegen een telefoon van 2022.

mocht er toch nog iemand zijn met een gouden tip hoor ik het graag maar voor nu sluit ik braaf een aux kabel aan


Groeten Mark
 

Rallye

Forumguru

Antera

Donateur
Kan zijn dat dit niet kan. Tevens zijn er modellen waarbij het aangezet kan worden maar dit Mono is en niet stereo. In ieder geval is dit zeker niet standaard. je kan e een andere module tussen Stoppen om dit te verzorgen maar helaas niet via de telefoon
 

hemi24

Forumguru
Dension Gateway BT wellicht een optie?

 
Ik heb de handleiding gedownload en even doorgespit en ben tot de volgende conclusie gekomen. Eigenlijk de zelfde als die van Antera.

Alleen bij specifieke modellen kan er gebruik worden gemaakt van externe bronnen anders dan de aux aansluiting. Zie screenshots.

Iedereen enorm bedankt voor het meedenken en het delen van informatie op welke manier dan ook. Ik hoop in de toekomst hetzelfde voor een ander te kunnen doen.

Groeten Mark
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221208-210813.png
    Screenshot_20221208-210813.png
    263,1 KB · Weergaven: 6
  • Screenshot_20221208-210830.png
    Screenshot_20221208-210830.png
    345,1 KB · Weergaven: 6
Bovenaan Onderaan